Personální rošády i mýto. Co všechno Prachařovi zlomilo vaz

Radek Nohl ČTK Radek Nohl, ČTK
12. 11. 2014 11:15
Antonín Prachař z hnutí ANO se rozhodl skončit na postu ministra dopravy. Co všechno po něm bude muset řešit jeho nástupce, kterým chce Andrej Babiš udělat šéfa Skansky Dana Ťoka?

Praha - Antonín Prachař z hnutí ANO končí jako ministr dopravy. Svůj odchod oznámil po dlouhodobé kritice nejen od opozice, ale i od premiéra Bohuslava Sobotky a stranického šéfa Andreje Babiše.

Vytýkali mu chaos v resortu, prodlevy při stavbách dálnic nebo natahování termínů při výběru projektového manažera, který má ministerstvu poradit se strategií výběru mýta po roce 2016, kdy vyprší smlouva se současným provozovatelem mýtného systému - firmou Kapsch.

Prachařův resort rovněž provázely časté personální rošády. K zatím poslední došlo začátkem tohoto týdne: z postu ředitele Českých drah byl odvolán Daniel Kurucz. Již několik měsíců navíc Prachař marně hledal nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic.

Jaké další problémy po Prachařovi na dopravě zůstaly? Podívejte se do grafiky.

Takto vypadá hotová rychlostní silnice R1 u města Žarnovica. Vine se podél Hronu mezi pohořím Tríbeč a Štiavnickými vrchy. Začíná u Zvolenu a přes Žiar nad Hronom se stáčí na Nitru. Zhruba v polovině této vzdálenosti ale u obce Teklovské Nemce končí a mění se v obyčejnou dvouproudovku číslo 65. Na pár kilometrech stoupání R1 pětašedesátku rozšíří a pak z ní zase uskočí - už po vlastním povrchu - na Nitru. A právě o to se má postarat PPP - projekt, kdy soukromé subjekty dálnici zaplatí a postaví a stát ji potom splácí.
Takto vypadá hotová rychlostní silnice R1 u města Žarnovica. Vine se podél Hronu mezi pohořím Tríbeč a Štiavnickými vrchy. Začíná u Zvolenu a přes Žiar nad Hronom se stáčí na Nitru. Zhruba v polovině této vzdálenosti ale u obce Teklovské Nemce končí a mění se v obyčejnou dvouproudovku číslo 65. Na pár kilometrech stoupání R1 pětašedesátku rozšíří a pak z ní zase uskočí - už po vlastním povrchu - na Nitru. A právě o to se má postarat PPP - projekt, kdy soukromé subjekty dálnici zaplatí a postaví a stát ji potom splácí. | Foto: Karel Toman

Bývalý ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS) v minulosti Prachaře kritizoval za jeho přístup k otázce opravy dálničních nájezdů v Ostravě, které mají problémy s posunem nosníků, sesedáním materiálu a objevují se na nich praskliny. Mosty postavila společnost Eurovia, která nedávno odmítla přistoupit na Prachařův návrh, aby závady odstranila na vlastní náklady. Věc tak bude řešit arbitráž. Podle Stanjury by bylo efektivnější nezbytné opravy provést za státní peníze okamžitě a teprve následně vymáhat náhradu po firmě. 

 

Právě se děje

Další zprávy