reklama
 
 

Třináctiletý hoch opravil výpočty NASA o asteroidu

16. 4. 2008 15:00
Asteroid se přiblíží k Zemi v roce 2029

Washington - Známé slovní klišé o tesaři,který se občas utne, bezpochyby platí i pro experty v oboru kosmonautiky.

Americký úřad pro vesmír a kosmonautiku (NASA) nedávno možná chyboval, když špatně odhadl pravděpodobnost srážky Země s asteroidem Apophis.

Zajímavé na celém případu je to, že člověkem, který věc uvedl na pravou míru nebyl žádný vyhlášený odborník, ale třináctiletý německý školák Nico Marquardt.

Připomíná to trochu pohádkový příběh geniálního Adama Bernaua, který v českém sci-fi seriálu Návštěvníci vymyslel a vypočítal "přesun kontinentů.".

NASA původně tvrdila, že pravděpodobnost srážky je jedna ku pětačtyřiceti tisícům. Malý Němec si jako podklady vzal materiály z Astrofyzikálního ústavu v Postupimi a došel k závěru, že pravděpodobnost je mnohem vyšší. Jedna ku čtyřem stům padesáti.

Informují o tom agentura AFP a list Potsdamer Neuerster Nachrichten. A NASA ve vyjádření, odeslaném Evropské kosmické agentuře potvrdila, že chlapec má pravdu.

Ani NASA, ani evropská agentura to však zatím výslovně nepotvrdily. 

Třináctiletý Nico vzal v úvahu, že asteroid, který se přiblíží Zemi nejvíce v dubnu roku 2029, může narazit do některého ze satelitů v okolí naší planety. Není to příliš pravděpodobné, ale vyloučit to nelze.

Pokud by se tak stalo, může se asteroid vychýlit ze svého směru a narazit do Země v roce 2036.

NASA ve své analýze uvedla, že srážka s Apophisem by měla vážné následky. Vyvolal by vlny tsunami a část planety zahalil dýmem.

Německý školák zveřejnil své teze v regionální vědecké soutěži pro mládež a pak se dostaly do rukou NASA.

Vesmírné těleso má být podle propočtů viditelné pouhým okem 13. dubna 2029, kdy bude vzdáleno od naší planety necelých 35 tisíc kilometrů. Asteroid, nazývaný oficiálně 99942 Apophis, měří v průměru 320 metrů.

autor: man | 16. 4. 2008 15:00

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama