Hitlerův rodný dům strhneme, rozhodla rakouská vláda

ČTK ČTK
17. 10. 2016 17:03
Po letech sporů rakouská vláda rozhodla o osudu rodného domu nacistického vůdce Adolfa Hitlera v hornorakouském městečku Braunau am Inn. Úřady nechají stavbu strhnout, uvedl ministr vnitra Wolfgang Sobotka. Současné majitelce ale vláda nemovitost zatím ještě nevyvlastnila. "Hitlerův dům bude stržen," oznámil ministr Sobotka. "Sklepní partie může zůstat, ale na ní vznikne zcela nová budova," dodal. Sloužit by nově postavený objekt měl charitativním nebo administrativním účelům. Rakouskému státu dům ale zatím nepatří. Jeho vyvlastnění a odškodnění majitelky vláda sice schválila již v červenci, nyní ale ještě musí příslušný zákon přijmout parlament.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Bundesarchiv, Bild 146-1990-048-29A / CC-BY-SA (Wikimedia Commons)
 

Právě se děje

před 16 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy