Pád letounu v Amsterdamu zřejmě zavinil motor

Martin Novák Martin Novák
26. 2. 2009 19:37
Vyšetřovatelé mají k dispozici záznam z kabiny
Jeden z prvních pohledů na místo pádu stroje. Jde o obrázek z amatérského videa.
Jeden z prvních pohledů na místo pádu stroje. Jde o obrázek z amatérského videa. | Foto: Reuters

Amsterdam - Vyšetřovatelé se pustili do pátrání, aby objasnili záhadami opředený konec včerejšího letu společnosti Turkish Airlines v Amsterdamu.

Boeing 737 skončil v poli nedaleko letiště Schiphol a rozlomil se na tři kusy. Ze 134 lidí na palubě jich zahynulo devět (pět Turků a čtyři Američané), včetně obou pilotů.

První zprávy hovoří o tom, ža nehodu pravděpodobně zavinily problémy s motorem letadla. Uvedla to agentura AP s odvoláním na šéfa vyšetřovatelů Pieter van Vollenhovena. "Motory letadla se patrně zcela zastavily," řekl Vollenhoven.

Údajně se ale pracuje se třemi dalšími verzemi.

První je nedostatek paliva, případně jeho ztráta během letu. 

Není vyloučena ani srážka s hejnem ptáků, která zavinila nedávné nouzové přistání letadla na řece Hudson v New Yorku.

Třetí alternativou je závada v navigačních přístrojích tureckého letounu.

Počasí se nezdá být důvodem nehody. Mlha nebyla nijak výjimečná a jiné stroje přistávaly v Amsterdamu bez potíží.

Jeden z pasažérů řekl televizi NTV, že posádka cestujícím neohlásila nic mimořádného. Dostali jen obvyklou výzvu, aby se připoutali, protože letoun jde na přistání. Poté cítil silné otřesy, jakoby při turbulenci. A pak najednou pád, během několika sekund.

Pilot měl vojenskou minulost

Vedení společnosti Turkish Airlines oznámilo, že hlavní pilot Hasan Tahsín byl velmi zkušený. V minulosti působil u armádního letectva.

Havarovaný boeing byl vyroben v roce 2002, poslední velkou kontrolu absolvoval loni 22. prosince. Nic nenasvědčovalo tomu, že by měl technické problémy.

Foto: Reuters

 

Právě se děje

Další zprávy