Kupte si Kalašnikov, hlásá reklama

Roman Staněk
4. 3. 2007 14:15
Praha - AK-47 účinně rozdrtí plíce nebo mozek oběti, jednoduše se ovládá, takže jej mohou nosit i děti, a lze jej zaplatit například diamanty. Uvnitř: VIDEA

Reklamu, která propaguje neziskové organizace a různé společenské jevy, si nechají zadávat hlavně různé neziskové ekologické nebo lidskoprávní organizace.

Během letošního ročníku festivalu dokumentárních filmů Jeden svět, který právě probíhá v Praze, bude promítnuto několik desítek takovýchto sociálních reklam.

Ty varují například před porušováním lidských práv, různými druhy diskriminace, znečišťováním životního prostředí nebo před šířením civilizačních chorob.

"Buy Kalashnikov!"

Typickým příkladem takovéhoto spotu je teleshopingová forma reklamy od organizace Amnesty International proti obchodu se zbraněmi.

Dva uhlazení moderátoři nabízejí ke koupi samopal AK-47, upozorňují, že "lze platit i diamanty," přičemž ovládat Kalašnikov je jednoduché, neboť "to zvládnou i desetiletí dětští vojáci v Libérii nebo Kongu."

Prohlédněte si několik sociálních spotů na stránkách Aktuálně.cz.

Rybka, která vyzraje nad kočkou, vliv drog na naše zdraví, zastavte kácení deštných pralesů a další vážná témata naší doby podaná vtipnou formou, stačí kliknout na videa vlevo.

Chcete-li vidět více reklam, navštivte ve středu 7.3. kino Světozor, kde bude od 19:30 promítnuto několik desítek sociálních spotů.

Pětičlenná odborná porota také vyhlásí nejlepší sociální spot za léta 2005-2006.

Aktuálně.cz se stalo mediálním partnerem festivalu Jeden svět. Prohlédněte si náš festivalový speciál. Naleznete v něm exkluzivní rozhovory, recenze filmů, tipy na zajímavé projekce a besedy, i informace ze zákulisí festivalu.

Speciál čtěte ZDE

 

Právě se děje

Další zprávy