Cizinec se v Krkonoších vážně zranil po pádu z koloběžky. Život mu zachránila přilba

ČTK ČTK
31. 7. 2016 15:37
Vážný úraz utrpěl v neděli odpoledne pětačtyřicetiletý cizinec v Krkonoších. Při jízdě z kopce na koloběžce v oblasti Černé Hory nezvládl řízení a v rychlosti přibližně 40 kilometrů v hodině upadl a zůstal v bezvědomí. ČTK o tom informoval tiskový mluvčí Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje Ivo Novák. "V době jízdy na koloběžce měl muž na hlavě nasazenu ochrannou přilbu, která byla při pádu zničena. Je více než pravděpodobné, že bez ní by jeho poranění byla výrazně závažnější," uvedl Novák. Na místě zasahovala posádka rychlé zdravotnické pomoci spolu s lékařem a vrtulník letecké záchranné služby Hradec Králové. První pomoc zraněnému poskytli záchranáři Horské služby.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Michaela Hasíková\Economia
 

Právě se děje

před 20 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy