Praha - Nejlepší zaměstnavatelé investují do budoucnosti. Tak by se dal shrnout výsledek průzkumu o zaměstnaneckých výhodách, který v Česku provedla poradenská společnosti PricewaterhouseCoopers.
Průzkum byl spojen se soutěží Zaměstnavatel roku pořádanou serverem Jobpilot.cz. Účastnilo se 129 firem, které patří mezi nejoblíbenější zaměstnavatele.
Z výsledků vyplynulo, že tyto firmy se od ostatních neodlišují ani tak výší investice, jako spíše složením a zacílením "benefitů".
Čtěte také: Firmy v boji o zaměstnance nabízí stále více benefitů |
Výhody často cílí na budoucnost zaměstnanců - zahrnují například pojištění odpovědnosti, manažerské nebo úrazové pojištění. Firmy také podporují všem zaměstnancům přístup k dalšímu vzdělávání.
Nejčastější výhody
- Příspěvky na odborná školení: 100%
- Mobilní telefony: 98%
- Příspěvek na jazykový kurz: 98%
- Dovolená pět týdnů: 93%
- Příspěvek na školení "soft-skills": 92%
- Penzijní připojištění: 88%
- Příspěvky na společenské akce: 84%
- Možnost částečného úvazku po návratu z rodičovské dovolené: 80%
- Občerstvení v práci: 75%
- Částečný úvazek po dobu rodičovské dovolené: 74%
Procento firem, které je uplatňují. Zdroj: PwC
Všechny zúčastněné podniky mají takzvaný cafeteria systém, to znamená, že zaměstnanci si část výhod vybírají sami. Běžné jsou také slevy na vlastní produkty nebo slevy u partnerských společností.
Kromě toho společnosti záměrně podporují vnímání "značky zaměstnavatele" jako určité komunity, uvádí PwC.
Důležitý je přístup k zaměstnancům s malými dětmi, současná generace třicátníků totiž patří mezi silné ročníky.
Tři čtvrtiny firem umožňují při rodičovské dovolené práci na částečný úvazek, mírně přes polovinu jich udržuje se zaměstnanci pravidelný kontakt.
Přes 40 procent dovoluje čerpat některé zaměstnanecké výhody a o něco méně jich umožňuje práci z domova.
Soutěž Zaměstnavatel roku letos vyhrál český T-Mobile následovaný firmami Hewlett-Packard a Robert Bosch, čtvrtou příčku obsadila Škoda Auto.