Za balík zaplatíte pošťákovi nově kartou. Česká pošta chystá i další novinky

ČTK ČTK
9. 2. 2017 16:06
Poštovní doručovatelé budou od poloviny roku vybaveni terminály, které umožní platbu kartou pro klienty všech bank. Pošta chce také zpřísnit podmínky u doručování pneumatik a rozšířit odpolední a večerní doručování také do okresních měst.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Česká pošta

Praha – Česká pošta letos v pololetí vybaví své doručovatele mobilními zařízeními, která umožní platbu kartou a využití elektronického podpisu. Podnik nyní neplánuje další zdražování, určité úpravy provádí u doručování pneumatik a některých prémiových služeb. Agentuře ČTK to řekl generální ředitel Martin Elkán.

Poštovní doručovatelé budou nově vybaveni terminály PDA, které umožní platbu kartou pro všechny bankovní instituce. Dosud přijímali jen hotovost a kartou bylo možné platit jen na pobočkách.

Pošta na začátku roku zdražila posílání doporučených balíčků o desetikorunu, loni například podražila známka na dopisy z 13 na 16 korun. "Letos žádné zdražení dopisů nechystáme. Musíme ale udržovat nákladově orientované ceny, a pokud zdražuje nafta a další vstupy, ceny se musí zvýšit. Přesto stále platí, že jsme jedni z nejlevnějších v Evropě," uvedl Elkán.

Zvýšení cen se ale podle Elkána nevyhne například doručování pneumatik. "Nám to komplikuje další služby, proto doručování pneumatik výrazně zdraží zejména smluvním zákazníkům. Nebudeme také doručovat čtyři pneumatiky v rámci jedné zásilky, ale pouze dvě," dodal.

Po vyhodnocení pilotního provozu chce podnik rozšířit odpolední a večerní doručování domácnostem z krajských měst i na okresní města. Chystá také zprostředkování nákupu v internetových obchodech, nové obalové sady pro balíkové zásilky nebo zkvalitnění snímků v rámci Pohlednice Online.

Do konce prvního čtvrtletí chce pošta podepsat dohodu o spolupráci při poskytování finančních služeb na pobočkách s ČSOB po roce 2017. ČSOB je bankovním partnerem pošty i nyní.

"V současnosti vyjednáváme parametry smlouvy. Chceme, aby se výrazně zjednodušila komunikace zaměstnanců na poštách. Bude to spočívat hlavně v tom, že budeme mít jednoho partnera pro nabídku všech finančních produktů. Rozšíříme také počet specializovaných míst s nabídkou finančních služeb a chceme se podílet na tvorbě jejich portfolia," podotkl Elkán.

Letos bude pokračovat převádění pošt na partnerské subjekty, tedy obce nebo obchodníky. Loni pošta uzavřela 204 smluv a celkový počet Pošt Partner vzrostl k únoru 2017 na 273. Letos by to mělo být dalších 210 smluv na partnery. Pro své kmenové pošty podnik připravil certifikaci "Přátelská pošta", kterou chce označovat pobočky, které budou plnit parametry v oblasti vzhledu, nabízených služeb i přístupu personálu.

 

Právě se děje

Další zprávy