Vánoční slevy operátora? Klamavá reklama, tvrdí dTest

ČTK Jiří Hovorka ČTK, Jiří Hovorka
9. 11. 2012 13:43
Telefónica prý zdražila až o 46 procent a inzeruje slevu, operátor se důrazně brání
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Thinkstock

Praha - Předvánoční nabídka mobilního operátora Telefónica O2 není tak výhodná, jak slibuje reklama. Tvrdí to spotřebitelský časopis dTest, podle kterého společnost zdražila některé tarify až o 46 procent, přesto je inzeruje jako zvýhodněné.

Operátor to ale důrazně popírá.

"Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procent, přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu," uvedl právní poradce dTestu Miloš Borovička.

"Časopis dTest pracuje s chybnými údaji. Současné slevy nesrovnával s ceníkem platným od 1. září, jak stojí ve zprávě, ale se zaváděcím akčním ceníkem, který byl platný jen do konce léta. Oproti ceníku platnému od září došlo nyní ke snížení cen u dvou tarifů (Neon M, L+). A stejná zůstala cena u tarifu Neon L, přičemž FUP se u něj zvýšila ze 150 na 500 MB," říká pro Aktuálně.cz mluvčí Telefóniky Hany Farghali.

Farghali v následném telefonním rozhovoru s redaktorem Aktuálně.cz potvrdil svá předchozí slova, ale také doplnil, že u nejdražších balíčků Telefónica skutečně zdražovala.

U Neon XL tak skutečně došlo k nárůstu ceny o zmiňovaných 46 procent z předešlých 1300 na 1900 korun, zároveň se ale zvýšil datový limit z 500 MB na 2 GB. U tarifu Neon XXL pak cena vzrostla z 2250 korun na 2800 korun a rovněž zde vzrostl datový limit.

Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Thinkstock
Čtěte také:
Neomezené volání za 500 korun. Co dokáže konkurence
Čtvrtým operátorem Air Mobile? PPF registrovala značky
Operátoři musí zrychlit. Číslo mají přenést už za 4 dny

Podobně podle časopisu zdražil i T-Mobile, který se prý ale "výhodností zdražení nechlubí".

Borovička poukazuje i na to, že lze najít rozdíly mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky operátorů. Například O2 na svých stránkách podle něj uvádí k tarifům řadu výhod, nový ceník už nikoliv. Při jejich srovnání tak lidé dojdou k různým počtům volných minut a SMS zpráv.

Podle Borovičky si zákazníci na poradenské lince dTestu také stěžují, že od operátorů dostávají jiné informace, než jaké mají poté ve smlouvách. "Zde se opět jedná o porušení zákona," upozornil Borovička.

 

Právě se děje

Další zprávy