Praha-Brno za méně než hodinu? Teorie a nový vlak AGV

Praha-Brno za méně než hodinu? Teorie a nový vlak AGV
Kabina řídicího vozu vznikla spoluprací se strojvedoucími. Je ergonomická, bezpečná, bohatě prosklená, ovládací prvky tvoří joysticky, dotyková klávesnice i tlačítka a displeje. Traťová signalizace je přímo v kabině strojvedoucího. Sledovat návěstidla, když vlaku urazí sto metrů za vteřinu, není dost dobře možné
Do běžného provozu se první vlaky dostanou v roce 2011 v barvách soukromého italského dopravce NTV, který si objednal 25 souprav za 650 milionů eur. Díky absenci naklápění, které má např. české pendolino, je vnitřní prostor širší a skýtá tak mnoho prostoru pro cestující
Alstom přirovnává AGV k největšímu letadlu světa Airbus A380 z hlediska významu a inovace. Vlak jej koncipován jako modulární, může se skládat ze sedmi až čtrnácti vozů a pojme tak 250 až 650 osob
Ruka designéra vdechla vlaku ladnými křivkami uhlazený, futuristicky laděný a dokonale aerodynamický profil vycházející z výrazně protáhlých špic vlaku. Tvar přídi zajišťuje nižší hladinu hluku při rychlostech kolem 360 kilometrů v hodině. Střih kabiny strojvůdce evokuje kokpit letounu
Foto: Alstom
Jiří Hloušek
15. 10. 2008 16:31

Francie - Ani legendární rychlovlak TGV neodolal evoluci. Jeho francouzský výrobce Alstom představil čtvrtou generaci nazvanou AGV. Cestovní rychlostí 360 km/h chce získat zpět titul nejrychlejšího vlaku starého kontinentu, který drží Siemens Velaro E. Novinku testoval Alstom nedávno v Česku na okruhu poblíž Velimi - AGV zde uháněl až dvě stě. Nasazen bude za dva roky mezi Římem a Neapolí, podívat se však můžete již nyní

 

Právě se děje

Další zprávy