reklama
 
 

Objem bezhotovostních plateb stoupl téměř o desetinu

18. 11. 2013 10:23
V následujících letech by měl celosvětově růst počet on-line a mobilních plateb.

Praha - Celosvětový objem bezhotovostních plateb, tedy kartami nebo elektronicky, stoupl podle odhadů společnosti Capgemini v roce 2012 o 8,5 procenta na 333 miliard transakcí. Nejoblíbenější přitom zůstávají nadále debetní a kreditní karty. Vyplývá to ze zprávy World Payments Report 2013, o které informoval ředitel Capgemini ČR Zdeněk Přibyl.

Odhady pro rok 2012 tak podle něj potvrzují údaje z roku 2011, podle kterých stoupl objem transakcí o 8,8 procenta na 307 miliard. Nárůst je podle studie způsoben především ekonomickým zotavením v Severní Americe a pokračujícím rychlým růstem rozvíjejících se trhů.

Největší růst transakcí podle studie zaznamenaly v roce 2011 střední Evropa, Střední východ a Afrika, kde jejich počet stoupl o více než pětinu. Naopak na vyspělých trzích například Severní Ameriky, Evropy nebo vyspělých asijských zemí je nárůst transakcí jednociferný.

Vyspělé trhy zároveň ale mají téměř 77procentní podíl na celkovém objemu transakcí. "Předpovědi nicméně ukazují, že bude trvat nejméně dalších 10 let, než rozvíjející se ekonomiky v Asii a Latinské Americe předstihnou vyspělé trhy," uvedl Přibyl.

Nejoblíbenější platební metodou přitom celosvětově zůstávají platby debetními a kreditními kartami. Celkový počet transakcí debetními kartami v roce 2011 stoupl o 16 procent na 124 miliard transakcí a u kreditních karet počet narostl o více než 12 procent na 57 miliard korun. Celosvětově roste počet transakcí u debetních karet na úkor kreditních. Do značné míry za to mohou nová regulatorní pravidla pro banky," vysvětlil Přibyl.

V následujících letech by přitom měl celosvětově růst počet online a mobilních plateb. Důvodem je stále větší rozšíření internetu a chytrých telefonů. Online platby by tak do roku 2014 měly stoupnout o 18 procent na 34,8 miliardy transakcí a mobilní o téměř 59 procent na 28,9 miliardy transakcí.

autor: ČTK | 18. 11. 2013 10:23

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama