E-shop je napojen na věrnostní program Teta klub, který svým členům nabízí výrazné slevy a věrnostní body. Nakupovat v něm však mohou i neregistrovaní zákazníci.
"Od e-shopu si slibujeme hlavně posílení segmentu zásobovacích nákupů. Naše kamenné obchody si dobře vedou u cílených nákupů několika položek, ale i kvůli umístění prodejen Teta jsme byli slabší právě ve velkých nákupech," uvedl David Vejtruba, marketingový ředitel společnosti Solvent, která Tetu drogerii vlastní a společně s franšízanty i provozuje.
Podle něj se mohou kamenné obchody a e-shop navzájem dobře podporovat. V horizontu deseti let bude něj e-commerce v tomto typu podnikání představovat 25 nebo 30 procent obratu.
Elektronický obchod vznikl po dvou letech příprav a několika měsících zkušebního provozu. Původně ho chtěla firma Solvent otevřít už téměř před rokem.Testování spustila loni v září na omezeném okruhu uživatelů, který se postupně navyšoval z šestnácti tisíc až na pět set tisíc lidí. "E-shop vznikl jako originální řešení na zelené louce, na rozdíl od konkurenčních nadnárodních drogistických řetězců, které řešení on-line prodeje přebírají od svých mateřských firem," vysvětluje zpoždění firma.
Obchod pro společnost naprogramovala a připravila česká IT společnost Sprinx. "E-shop musí zvládnout nápor statisíců uživatelů. Úplně nejnáročnější bylo naprogramování cenotvorby, která u Tety není nejjednodušší," popisuje nelehký vznik e-shopu Šárka Fialová z IT společnosti Sprinx.
Drogerie Teta se budou svou nabídkou na e-shopu snažit zacílit hlavně na ženy pořizující velké zásobovací nákupy, které nyní často nakupují v supermarketech či hypermarketech. Tomu je nastavena i platba za dopravu, která je zdarma až za nákup od 1000 korun. Že obchod cílí hlavně na ženy je vidět i z rad, jež doprovázejí nabídku zboží - jak namalovat obličej dětí na karneval, jak si upravit poškozené nehty z lyžování či jaké zboží si vybrat podle horoskopu.
Nové zákazníky očekává Teta drogerie díky e-shopu například v Praze, kde má nyní o něco menší zastoupení než ve zbytku republiky. Řetězec chce také dále zvýšit svůj podíl mezi mladými zákazníky.
Konkurenční řetězec dm drogerie nabídl svým zákazníkům nakupování po síti už před rokem. Drogerie Rossmann loni uvedla, že plánuje spustit v Česku internetový obchod, ale ne dříve než v roce 2019.
Tržby koncernu Solvent ČR, který zastřešuje mimo jiné síť drogerií Teta a Top drogerii, v roce 2017 stouply zhruba o procento na šest miliard korun. Zisk společnosti klesl o 40 procent na 156 milionů korun. Síť drogerií Teta zahrnuje zhruba 800 vlastních a franšízových obchodů. Společnost byla založena v roce 1992. Vedle drogerií Teta provozuje velkoobchod a zásobuje drogerií 5500 prodejen, uvedla agentura ČTK.