reklama
 
 

Tesco má sexistické vozíky, stěžuje si část zákazníků. Siluetu ženy změní na neutrální pohlaví

13. 2. 2018 13:58
Britové si stěžují na bezpečnostní pokyny, které Tesco má na nákupních vozících. Silueta matky s dětmi je prý sexistická.

Manchester - Obchodní řetězec Tesco musí v domovské Velké Británii řešit nečekaný problém. Silueta na nákupním vozíku - postava v šatech s dětmi - rozezlila některé uživatele sociálních sítí a vyvolala diskusi o sexismu.

Web Daily Mail cituje Matta O'Connora, který hájí práva otců v organizaci Fathers4Justice, podle něhož Tesco musí tento "genderový apartheid" zastavit. Podle dalších kritiků na Twitteru se podle nálepek zdá, že by v Tesku nakupovaly pouze ženy - jedna z nich to nazývá "každodenním sexismem".

Vášně naopak tlumí Samantha Rennieová, ředitelka organizace ROSA - fondu pro ženy a dívky ve Velké Británii. "Představa, že nákupní vozíky vyjadřují nějaký genderový postoj, je směšná," cituje ji web Daily Mail.

Mluvčí britského řetězce Tesco uvedl, že všichni jsou v Tesku vítáni. I proto se firma rozhodla vyměnit obrázky na vozících a používat nový, genderově neutrální design. "Přelepili jsme už 20 tisíc vozíků a brzy budou všechny," potvrdil on-line deníku Aktuálně.cz.

Obchodního řetězce se však lidé i zastávají. Zdůrazňují, že ke spokojenosti všech skupin zákazníků by musely vzniknout stovky různých nálepek, aby nikoho neurazily. Další zase připomínají, že je sexistické tvrdit, že postava v šatech musí být žena. Copak si muž nemůže vzít na nákup šaty nebo kilt?

autor: Ondřej Neufus | 13. 2. 2018 13:58

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama