reklama
 
 

Tesco má sexistické vozíky, stěžuje si část zákazníků. Siluetu ženy změní na neutrální pohlaví

13. 2. 2018
Britové si stěžují na bezpečnostní pokyny, které Tesco má na nákupních vozících. Silueta matky s dětmi je prý sexistická.

Manchester - Obchodní řetězec Tesco musí v domovské Velké Británii řešit nečekaný problém. Silueta na nákupním vozíku - postava v šatech s dětmi - rozezlila některé uživatele sociálních sítí a vyvolala diskusi o sexismu.

Web Daily Mail cituje Matta O'Connora, který hájí práva otců v organizaci Fathers4Justice, podle něhož Tesco musí tento "genderový apartheid" zastavit. Podle dalších kritiků na Twitteru se podle nálepek zdá, že by v Tesku nakupovaly pouze ženy - jedna z nich to nazývá "každodenním sexismem".

Vášně naopak tlumí Samantha Rennieová, ředitelka organizace ROSA - fondu pro ženy a dívky ve Velké Británii. "Představa, že nákupní vozíky vyjadřují nějaký genderový postoj, je směšná," cituje ji web Daily Mail.

Mluvčí britského řetězce Tesco uvedl, že všichni jsou v Tesku vítáni. I proto se firma rozhodla vyměnit obrázky na vozících a používat nový, genderově neutrální design. "Přelepili jsme už 20 tisíc vozíků a brzy budou všechny," potvrdil on-line deníku Aktuálně.cz.

Obchodního řetězce se však lidé i zastávají. Zdůrazňují, že ke spokojenosti všech skupin zákazníků by musely vzniknout stovky různých nálepek, aby nikoho neurazily. Další zase připomínají, že je sexistické tvrdit, že postava v šatech musí být žena. Copak si muž nemůže vzít na nákup šaty nebo kilt?

autor: Ondřej Neufus | 13. 2. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama