Ministr zemědělství Marian Jurečka je naštvaný na výrobce potravin nebo drogerie, kteří v Česku nabízejí stejné výrobky s jiným složením než v Německu nebo Rakousku. Za půl milionu korun tak nechal udělat test výrobků, které prodávají obchody v Česku, Maďarsku, Německu, Rakousku a na Slovensku. Provedla ho Vysoká škola chemicko-technologická v Praze. "Testy ukázaly, že některé potraviny stejné značky se ve svých vlastnostech liší. Považuji to za nepřijatelné a vůči spotřebitelům za diskriminující," řekl. Projděte si výsledky v detailu. Zjistíte, že v některých případech jsou na tom Češi lépe než Němci. Když už se ale objeví zásadní rozdíl, je v neprospěch českých zákazníků.
Danone Activia jahoda
Jahodová Danone Activia se v Česku, na Slovensku, v Německu a Rakousku výrazně nelišila. Zajímavé ale je, že výrobek pro maďarský trh byl naprosto odlišný (senzoricky i složením), a to i přes to, že byl vyráběn ve stejném závodě jako výrobek pro německý trh. V Maďarsku například nebylo použito přírodní aroma a jogurt obsahoval zahušťovadla.