Polovina Čechů nosí letní oblečení až tři sezony, ukázal průzkum

ČTK ČTK
1. 8. 2016 14:37
Nejběžnější částka, kterou čeští spotřebitelé za letní sezonu za oblečení utratí, se pohybuje mezi 1500 až 3000 korunami. Polovina Čechů si podle průzkumu oblečení vybírá sama, 37 procent pak se svými protějšky. Ukázal to průzkum společnosti Tesco.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - Polovina Čechů nosí letní oblečení dvě až tři sezony, téměř třetina obměňuje svůj šatník častěji a nové letní oblečení si pořizuje každý rok. Nejběžnější částka, kterou čeští spotřebitelé za letní sezonu za oblečení utratí, se pohybuje mezi 1500 a 3000 korunami. V průzkumu společnosti Tesco to uvedlo 40 procent respondentů.

Desetina lidí dá ročně za oblečení na léto do 500 korun, téměř třetina utratí 500 až 1500 korun a čtyři procenta nad 5000 korun. Čtvrtina Čechů nakupuje letní oblečení výhradně ve slevě. Sezonní slevy využívá 66 procent spotřebitelů.

Více než polovina účastníků průzkumu uvedla, že nákup letních kousků nechává až na samotné léto, kdy probíhají výprodeje. Naopak 34 procent Čechů se na léto připravuje předem a svůj letní šatník si doplní již na jaře.

Co se preferencí použitého materiálu týká, jednoznačně vítězí bavlna, a to hned u 92 procent nakupujících. Inspiraci pro nákup oblečení hledají zákazníci nejčastěji až přímo v obchodě (59 procent). Populární jsou i letáky, kde hledá inspiraci 37 procent Čechů. Ženským módním vzorem je vévodkyně Kate Middletonová, a to pro 26 procent Češek, u mužů pak americký herec George Clooney (24 procent).

Nejčastěji čeští zákazníci - 70 procent z nich - chodí pro nové letní oblečení do kamenných obchodů. Na oblibě ale získává nakupování oblečení v hypermarketech. Polovina Čechů si podle průzkumu oblečení vybírá sama, 37 procent pak se svými protějšky.

 

Právě se děje

Další zprávy