Obchod nanečisto: Maketa prodejny pomohla odhalit, co lidi přiměje utratit víc peněz

Klikněte pro vstup do galerie.
Náčrtky nové prodejny, zkoušky různých materiálů i barev a nakonec prototyp obchodu ve velikosti 1 : 1 schovaný ve skladu v Kozomíně. To byly kroky, kterými diskontní řetězec Penny Market zjišťoval, jak změnit své prodejny tak, aby se v nich zákazníkům líbilo a utráceli v nich více peněz. Na začátku všeho byla porada manažerů společnosti. Ti se sešli v roce 2015 a na flipcharty si zapisovali své nápady. "Základní myšlenkou bylo, že musíme lidem nabídnout příjemné nákupní prostředí s vysokým podílem čerstvého a lokálního zboží, tedy to, co má úspěch například v Nizozemsku či ve Spojených státech," říká Martin Peffek, jednatel Penny Marketu.
Patnáct lidí odpovědných za jednotlivé úseky prodeje v Penny se setkávalo zhruba deset týdnů po sobě (vždy jeden den v týdnu) a přemýšleli, jak konkrétně přenesou základní myšlenku do praxe.
Když bylo jasnější, co vše musí nový obchod mít, aby byl pro zákazníky atraktivní, začali manažeři přemýšlet, jak to do něj hezky poskládat. Dřívější koncept obchodu vycházející z řad regálů s úzkými uličkami postavených za sebou nahradil koncept nový, který sevřené prostory otevřel a nabídl prostředí, jež připomíná tržiště. Právě tržiště totiž v zákaznickém průzkumu vyšlo jako místo, v němž by se kupující cítili dobře, protože jim připadá přátelštější a útulnější. Manažeři se pak snažili podobu tohoto konceptu načrtnout pro jednotlivé kategorie nabízeného zboží.
Jako nejpříjemnější a přitom nejefektivnější jim přišel koncept takzvaných "zálivů", kdy je jeden úsek zboží nabízen přehledně v relativně uzavřeném prostředí.
Foto: Penny Market
Iva Špačková Iva Špačková
Aktualizováno 14. 7. 2019 22:00
Náčrtky nové prodejny, zkoušky různých materiálů i barev a nakonec prototyp obchodu ve velikosti 1 : 1 schovaný ve skladu v Kozomíně. To byly kroky, kterými diskontní řetězec Penny Market zjišťoval, jak změnit své prodejny tak, aby se v nich zákazníkům líbilo a utráceli v nich více peněz. Několikaměsíční příprava se vyplatila. Loni společnost zaznamenala rekordní tržby a zisk. Podívejte se, jak vznikala nová image prodejen.
 

Právě se děje

před 6 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy