Obchod nanečisto: Maketa prodejny pomohla odhalit, co lidi přiměje utratit víc peněz

Klikněte pro vstup do galerie.
Náčrtky nové prodejny, zkoušky různých materiálů i barev a nakonec prototyp obchodu ve velikosti 1 : 1 schovaný ve skladu v Kozomíně. To byly kroky, kterými diskontní řetězec Penny Market zjišťoval, jak změnit své prodejny tak, aby se v nich zákazníkům líbilo a utráceli v nich více peněz. Na začátku všeho byla porada manažerů společnosti. Ti se sešli v roce 2015 a na flipcharty si zapisovali své nápady. "Základní myšlenkou bylo, že musíme lidem nabídnout příjemné nákupní prostředí s vysokým podílem čerstvého a lokálního zboží, tedy to, co má úspěch například v Nizozemsku či ve Spojených státech," říká Martin Peffek, jednatel Penny Marketu.
Patnáct lidí odpovědných za jednotlivé úseky prodeje v Penny se setkávalo zhruba deset týdnů po sobě (vždy jeden den v týdnu) a přemýšleli, jak konkrétně přenesou základní myšlenku do praxe.
Když bylo jasnější, co vše musí nový obchod mít, aby byl pro zákazníky atraktivní, začali manažeři přemýšlet, jak to do něj hezky poskládat. Dřívější koncept obchodu vycházející z řad regálů s úzkými uličkami postavených za sebou nahradil koncept nový, který sevřené prostory otevřel a nabídl prostředí, jež připomíná tržiště. Právě tržiště totiž v zákaznickém průzkumu vyšlo jako místo, v němž by se kupující cítili dobře, protože jim připadá přátelštější a útulnější. Manažeři se pak snažili podobu tohoto konceptu načrtnout pro jednotlivé kategorie nabízeného zboží.
Jako nejpříjemnější a přitom nejefektivnější jim přišel koncept takzvaných "zálivů", kdy je jeden úsek zboží nabízen přehledně v relativně uzavřeném prostředí.
Foto: Penny Market
Iva Špačková Iva Špačková
Aktualizováno 14. 7. 2019 22:00
Náčrtky nové prodejny, zkoušky různých materiálů i barev a nakonec prototyp obchodu ve velikosti 1 : 1 schovaný ve skladu v Kozomíně. To byly kroky, kterými diskontní řetězec Penny Market zjišťoval, jak změnit své prodejny tak, aby se v nich zákazníkům líbilo a utráceli v nich více peněz. Několikaměsíční příprava se vyplatila. Loni společnost zaznamenala rekordní tržby a zisk. Podívejte se, jak vznikala nová image prodejen.
 

Právě se děje

před 4 hodinami

Turecko přesune v první fázi do Sýrie milion uprchlíků, řekl Erdogan

Turecko v první fázi přesune do Sýrie milion syrských uprchlíků ze svého území. Řekl to v úterý turecký prezident Recep Tayyip Erdogan. Turecká armáda od 9. října bojuje na severu Sýrie proti tamním kurdským oddílům s cílem zřídit podél hranice zónu pro bezpečný návrat uprchlíků. Turecko jich přijalo od roku 2011 na 3,6 milionu.

"Zajistíme oblast od Manbidže po iráckou hranici a v první fázi umožníme milionu syrských uprchlíků vrátit se domů. Později zajistíme návrat dvou milionů lidí," prohlásil prezident.

Zdroj: ČTK
před 7 hodinami

V Brazílii spadl obytný dům. Nejméně dva lidé jsou mrtví a deset je nezvěstných

Sedmipodlažní obytný dům se dnes náhle zřítil ve městě Fortaleza na severovýchodě Brazílie. Hasiči a záchranáři z trosek zatím vyprostili dva mrtvé a osm zraněných, kteří byli převezeni do nemocnice. Tragická bilance ale může být vážnější, protože pod rozvalinami jsou ještě minimálně další dva živí lidé a deset osob se pohřešuje, informovala brazilská média. Podle svědků několik osob stihlo z budovy vyběhnout a mezi zraněnými je i pár lidí, kteří šli kolem. Příčiny kolapsu domu dosud nejsou jasné.

Zdroj: ČTK
Další zprávy