Většina našich výrobků není moc zdravá, přiznává Nestlé v tajné zprávě pro manažery

Ekonomika Ekonomika
1. 6. 2021 11:49
Největší potravinářská společnost světa, švýcarská Nestlé, vzbudila pozornost poté, co se na veřejnost dostal její interní dokument. V tom se uvádí, že většinu jejích výrobků nelze považovat za zdravé. Informoval o tom deník Financial Times. Podle něj firma přiznává, že přes 60 procent mainstreamové nabídky neodpovídá "uznávané definici zdraví". A dodává, že některé výrobky takové nebudou nikdy.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Finacial Times má k dispozici oběžník pro top manažery Nestlé z počátku tohoto roku.

Potravinářský gigant pracuje s australským systémem hodnocení zdravotní prospěšnosti potravin, který dělí potraviny podle obsahu soli, cukru nebo tuků. Nejzdravější potravina má pět hvězdiček, k "uznávané definici zdraví" přitom podle deníku dostačuje 3,5 hvězdičky.

Tomuto hodnocení ale vyhovuje jen menšina výrobků Nestlé, měřeno jejich podílem na celkových tržbách. Dokument se na druhou stranu nezabývá zdravotní výživou, výběrovou kávou a kojeneckou výživou, ale přirozeně ani krmivem pro zvířata, které má firma rovněž ve svém portfoliu. Pokud by je do úvahy vzala, podle analytika Jona Coxe ze společnosti Kepler Cheuvreux by se poměr potenciálně nezdravých výrobků zredukoval, napsala agentura Reuters.

"Naše produkty jsme významně vylepšili, ale naše portfolio si stále nevede dobře vůči externím definicím zdraví v prostředí, kde regulační tlak a nároky zákazníků prudce stoupají," uvádí se dále v dokumentu.

Dokument dále dále za příklad několik produktů od Nestlé, které mají vyloženě nezdravé. Má jít například o hluboce zmrazené pizzy amerických značek DiGiorno a Hot Pockets, které obsahují kolem 40 procent denní dávky sodíku pro dospělého jedince. Nadbytečné množství sodíku, které už tak získáváme ze soli, přitom může být zdraví škodlivé.

Instantní nápoj Nesquik s jahodou příchutí zase v jedné porci, která podle výrobců odpovídá 14 g a má se zamíchat v mléce, obsahuje 14 g cukru. Výrobce ho popisuje jako "perfektní snídaní, která děti připraví na den".

Společnost uvedla, že pracuje na celopodnikovém projektu, který má inovovat její výživovou a zdravotní strategii. Všechny její výrobky by napříště měly uspokojovat výživové potřeby lidí.

Generální ředitel společnosti Mark Schneider potvrdil, že zákazníci žádají zdravější stravu. Odmítl ale tvrzení o škodlivosti zpracovaných potravin. Nestlé dále prohlásilo, že v posledních letech uvedlo na trh tisíce produktů pro děti a rodiny, která splňují všechna výživová kritéria.

Nestlé podniká ve 189 zemích světa a má zhruba 350 000 zaměstnanců. Vyrábí například kávy Nescafé a Nespresso, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik, kořenicí směsi Maggi nebo potravu pro domácí mazlíčky Purina Pro Plan a Friskies.

V Česku patří do skupiny Nestlé továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov se značkami Orion, Margot, Kofila, Bon Pari či Jojo.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 25 minutami

Ve druhém čtvrtletí porušily zákon téměř čtyři pětiny kontrolovaných e-shopů

Téměř čtyři pětiny internetových obchodů, které v letošním druhém čtvrtletí zkontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušily zákon. Pochybení se nejčastěji týkala práv spotřebitelů a především toho, že provozovatelé e-shopů neposkytli zákazníkům informace ohledně reklamace a mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Inspekce o tom v pondělí informovala v tiskové zprávě, kde současně připomněla, že vzhledem k epidemii nemoci covid-19 zájem o nákupy přes internet vzrostl. Za zjištěné nedostatky ČOI uložila firmám ve sledovaném období 452 pokut za 2,64 milionu korun.

"Výsledky kontrol potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází stále k vysokému počtu porušování práv spotřebitelů," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Zdroj: ČTK
před 37 minutami

Velké technologické podniky letos rekordním tempem nakupují menší rivaly

Velké technologické společnosti letos rekordním tempem nakupují menší konkurenty. Informoval o tom britský ekonomický list Financial Times (FT). Technologické firmy podle údajů společnosti Refinitiv na převzetí svých potenciálních konkurentů v hodnotě méně než jedné miliardy dolarů od začátku roku vynaložily minimálně 264 miliard dolarů (5,7 bilionu Kč). To představuje dvojnásobek předchozího rekordu z roku 2000.

Od začátku letošního roku technologické společnosti podle FT podepsaly rekordních 9222 smluv o převzetí podniků v hodnotě méně než jedné miliardy dolarů u každého z nich. Vlna akvizic přichází v době, kdy se na velké technologické podniky soustředí čím dál větší pozornost ze strany regulátorů i politiků. Firmy jako Apple, Facebook, Google, Amazon a Microsoft se stávají terčem obvinění, že svými podnikatelskými praktikami omezují hospodářskou soutěž a poškozují spotřebitele, píše britský list.

Zdroj: ČTK
Další zprávy