Pavla Adamcová
26. 1. 2020 17:42
Skandinávský nábytkářský řetězec IKEA je v Česku podle tržeb jedničkou ve svém oboru. Mezi nejprodávanějším zbožím byste ovšem nábytek hledali marně. Žebříček top 10 produktů totiž tradičně ovládají produkty, které nemají s nábytkem nic společného. Porovnali jsme, jak se v posledním roce změnily preference českých zákazníků oproti minulosti i ostatním zemím v regionu.
1. místo: Sklenička POKAL
Sklenice Pokal o objemu 3,5 decilitru si získala u českých zákazníků velkou oblibu a loni se opět stala nejprodávanějším artiklem obchodního řetězce Ikea. Prodalo se jí dohromady 680 168 kusů.
Sklenice se drží na špici dlouhé roky a její stále prodeje rostou. V roce 2005 skončila druhá s 208 560 prodanými kusy, v roce 2018 byla první - tehdy se jí prodalo 443 027 kusů.
Na Slovensku skončila sklenice POKAL na druhé pozici s více než 125 tisíci prodanými kusy. V Maďarsku jí patří šestá příčka, oproti Česku se jí tam prodalo třetinové množství.