Aneta Řezníčková
Aktualizováno 2. 4. 2023 11:54
Pro Čechy je při volbě oblíbené značky nejdůležitější její důvěryhodnost, která je založena na transparentnosti a plnění slibů. Vyplývá to ze zprávy poradenské společnosti KPMG, která ve čtvrtek zveřejnila pravidelný průzkum mezi tuzemskými zákazníky. Největší úspěch podle něj mají bankovní společnosti, výrobci kosmetiky, léčiv, nábytku nebo doručovací služby.
1. Air Bank
Air Bank se do čela tabulky posunula z předloňského druhého místa. Dotázaní si u ní nejvíce cení jednoduchosti, přehledné intuitivní aplikace a transparentních poplatků. Také vítají, že vyřídí téměř vše online bez zbytečné byrokracie. Pokud ale navštíví pobočku, tak to dělají rádi díky příjemnému uvolněnému prostředí a přátelským poradcům, zmiňuje studie.
Air Bank funguje na českém bankovním trhu od roku 2011. Tehdy přišla se sloganem "I banku můžete mít rádi". V roce 2022 dosáhla banka milníku jednoho milionu klientů. V Česku má 32 poboček a 370 bankomatů.
Společnost Air Bank je členem skupiny PPF, pod kterou mimo jiné patří i český a slovenský Home Credit či Benxy (Zonky). Minulý rok se měla spojit s bankou Moneta Money Bank, jejímž je PPF největším akcionářem. V květnu však na návrh PPF banky uzavřely dohodu o ukončení procesu spojení. Jako důvod uvedly společnosti negativní vývoj ekonomiky, který změnil parametry původně zamýšleného sloučení.