Rozvoz potravin táhne, vlastní e-shop testuje už i Albert. Zatím jen v Brně a omezeně

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
6. 5. 2021 10:35
Albert spustil testovací provoz on-line prodeje potravin. Služba je zatím dostupná pouze v Brně, a to pro omezenou skupinu zákazníků. Zástupci obchodního řetězce novinku oznámili na středeční tiskové konferenci. Zda bude Albert e-shop dále rozšiřovat, se teprve rozhodne na základě testování a zpětné reakce od zákazníků.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Služba zvaná Albert Domů Zdarma je dostupná přes stejnojmennou mobilní aplikaci. "V tuto chvíli jde o uzavřené testování pro 1500 zákazníků v Brně, kteří se přihlásili," upřesnil generální ředitel prodejen Jesper Lauridsen. Konkrétně jde o brněnské čtvrtě Černá pole, Zábrdovice, Husovice a Židenice.

Zákazníci v aplikaci vybírají zboží podle kategorií, v testovací fázi ale Albert nenabízí plný sortiment, jen nejpopulárnější položky. Nákup se platí platební kartou. V den doručení dá společnost zákazníkovi vědět 30 minut před příjezdem prostřednictvím SMS. Minimální hodnota nákupu je 500 korun a doprava je zdarma.

Albert není první obchodní řetězec, který e-shop v Česku testuje. Už dříve tak učinil například Globus. E-shop dlouhodobě provozuje také Tesco. Internetový obchod má rovněž řetězec Lidl, ovšem bez potravin. Další prodejce, Kaufland, zase prodává své zboží skrze internetový supermarket Košík.cz.

Loni Albert modernizoval 34 prodejen, otevřel tři nové a představil nové formáty. Na trh rovněž uvedl věrnostní aplikaci Můj Albert, která obsahuje recepty, nákupní seznam, sběratelskou kartičku a umožňuje zvolení pouze elektronické účtenky.

Společnost Ahold vstoupila na český trh v roce 1990. V současnosti provozuje po celé republice pod značkou Albert více než 300 hypermarketů a supermarketů. V roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize. Albert v Česku zaměstnává zhruba 17 000 lidí a patří k největším soukromým zaměstnavatelům v zemi.

 

Právě se děje

před 46 minutami

V Broumově hořela kotelna v průmyslovém areálu, škoda je 15 milionů korun

V areálu firmy Veba v Broumově na Náchodsku v úterý večer hořela kotelna na topný olej. Škodu vyšetřovatel předběžně stanovil na 15 milionů korun, upřesňovat se bude stejně jako příčina požáru ve středu dopoledne. Na webu hasičů Královéhradeckého kraje to uvedl jejich mluvčí Ondřej Sezima.

O požáru v areálu v broumovské části Olivětín hasiči dostali zprávu po 19:00. Hořela kotelna přistavená k výrobní hale. "V kotelně se nacházela nejenom technologie, ale také velké množství topného oleje," uvedl mluvčí. Hasiči zasahovali v dýchacích přístrojích s použitím vody a hasební pěny, aby před ohněm uchránili výrobní stroje v přilehlé hale, kde navíc byly další hořlaviny.

"V pozdních večerních hodinách se jim podařilo požár dostat zcela pod kontrolu. Při zásahu nebyl nikdo zraněn," uvedl Sezima. Zaměstnanci budovu včas opustili. Škodu oheň způsobil na vnitřním vybavení kotelny, silně zakouřené byly prostory v nadzemním podlaží přilehlé budovy, které slouží jako šatny a sociální zázemí pro zaměstnance.

Zdroj: ČTK
před 48 minutami

USA zablokovaly přístup k desítkám zpravodajských serverů kvůli dezinformacím z Íránu

Americké ministerstvo spravedlnosti se zmocnilo zhruba 30 webových stránek, z nichž řada byla spojena s dezinformačními aktivitami Íránu. Podle agentury Reuters to uvedl nejmenovaný americký vládní činitel. Íránská státní agentura IRNA předtím oznámila, že Spojené státy zablokovaly přístup na několik zpravodajských serverů napojených na íránský stát, napsala agentura AFP.

Na stránkách se místo tradičního obsahu objevila zpráva, že se serveru zmocnily americké úřady, doplněná pečetí Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI) a ministerstva obchodu. Mezi zasažené servery patří například Al-Alam, který poskytuje informace v arabštině, anglická mutace webu íránské státní televize PressTV, či server Al-Masíra, který patří jemenským povstalcům z řad Húsíů podporovaným Íránem. Výpadek postihl i několik dalších webů.

Podle agentury AP, která se rovněž odvolává na zdroj z americké vlády, je krok USA součástí rozsáhlejšího zákroku proti íránským médiím v době vyhrocených vztahů s Teheránem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy