Plzeň - Česká obchodní inspekce uložila v květnu dvoumilionovou pokutu 1. České reklamní společnosti za promyšlenou manipulaci a agresivní nátlak na starší lidi při předváděcích akcích. Jde o jednu z nejvyšších pokut pro tyto firmy v Česku.
Nedostatky inspekce zjistila při třech prezentačních akcích společnosti. Za užití nekalých praktik jí tak už uložila pokuty celkem za 2,47 milionu Kč. Česká obchodní inspekce dále navrhla, aby bylo firmě zrušeno živnostenské oprávnění.
"Inspektoři při svých kontrolách zjistili klamání spotřebitele o délce záruční lhůty, kdy namísto inzerované záruky osm let byla při uzavření kupní smlouvy poskytnuta záruka pouze dvouletá. Účastníci neobdrželi dárky slibované na pozvánkách," uvedl ředitel inspektorátu ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč.
Firma organizovala losování, při němž spotřebitel vyhrál výrobky do domácnosti. Výhra ale byla podmíněná nákupem výrobku za 35 tisíc korun. Kontroly dále zjistily nedostatky v chybějících informacích k výrobkům, které nebyly v češtině. Některé z výrobků byly neoprávněně označeny značkou shody CE.
"Po kontrolách byla jednateli firmy ukládána opatření, na něž nereagoval, a proto mu byly uloženy tři pořádkové pokuty ve výši 90 tisíc korun," uvedl Řezáč.
Čtěte také: Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí Dostanete dovolenou zdarma. Zjistili jsme, co vás čeká Rekordní pokuta pro exekutorku. Má platit dva miliony |
Kontrola podmínek při prodejních akcích patří mezi prioritní v činnosti Plzeňského a Karlovarského inspektorátu České obchodní inspekce. Porušení právních předpisů bylo od počátku roku prokázáno při více než 80 procentech kontrol.
Kromě nabídek spotřebitelských úvěrů na nákup předváděného zboží, který způsobuje kolotoč dluhů, jsou podle Řezáče novinkou zpoplatněné VIP a klubové karty pro další nákupy. "To vše je výsledkem pozvánek na výlety, zájezdy a kulturní akce s příslibem hodnotných dárků, které jsou cíleně zaměřeny především na nejzranitelnější skupinu našich seniorů," dodal.