Nejmladší banka mění jméno na Trinity. U čtenářů však uspěl název Moravská spořitelna

Olga Skalková Olga Skalková
Aktualizováno 20. 2. 2019 15:01
Moravský peněžní ústav - spořitelní družstvo se změnil začátkem ledna na banku MPU a po necelých dvou měsících se opět přejmenoval. Benjamínek bankovního trhu zvolil nový název Trinity.
Foto: Moravský Peněžní Ústav

Název vybírali v anketě i čtenáři Aktuálně.cz, ti ovšem zvolili s 31 procenty hlasů název Moravská spořitelna.

Kandidátem na bankovní licenci byl celkem třikrát, než se mu ji na sklonku loňského roku podařilo získat. Prvně o tomto záměru jeho vedení informovalo už v roce 2011. Žádost podanou v roce 2012 pak ale stáhlo. Podobně se to stalo v roce 2015. I tak je Moravský peněžní ústav teprve třetí družstevní záložnou, které se transformovala na banku. Před ním se to podařilo jen Fio a Creditas.      

Nová banka chce oslovit klienty především osobním přístupem a možností získat už od vkladu 1 milion korun služby privátního bankéře, který jim může radit při obhospodařování majetku. "Chceme upřednostňovat silný osobní vztah s klientem nad technologickými prvky, na které v poslední době sází ostatní banky," řekl Radomír Lapčík, šéf Trinity Bank, který je jejím desetiprocentním akcionářem a byl i zakladatelem jejího předchůdce, Moravského peněžního ústavu.

Podle něj tato strategie vychází i z toho, že průměrný vklad v této záložně byl 800 tisíc a služby s prvky privátního bankovnictví se jim už snažila zajišťovat.

Čtyřdenní pracovní doba a globální ambice

Nový název je podle Lapčíka odvozený od tří pilířů, o které se chce opírat (spokojení klienti, motivovaný tým, hodnoty firmy) a odráží i budoucí možné globální ambice banky. Banka pro své zaměstnance připravuje čtyřdenní pracovní dobu, dosavadní provozní doba poboček tím ale podle Lapčíka nebude nijak dotčena.

Aktuálně má Trinity Bank 10 tisíc klientů, kterými jsou členové bývalé záložny, a jen tři pobočky - ve Zlíně, Praze a v Brně. Do roku 2020 otevře další tři, mělo by jít o filiálku v Ostravě, Plzni, Hradci Králové nebo v Pardubicích. Při nabírání nových klientů banka proto spoléhá hlavně na zakládání nových účtů prostřednictvím své internetové stránky.

Podle Lapčíka se dá běžný účet získat bez návštěvy pobočky. Momentálně klientům banka nabízí internetové bankovnictví a běžné a vkladové účty, chystá se však své služby rozšiřovat o další běžné služby. "Půjde to postupně, například Apple Pay chceme spustit příští rok," řekl Lapčík.

V rámci dnes spuštěné reklamní kampaně Trinity začala svůj dosavadní spořicí účet pro drobné klienty nabízet s úrokem 1,18 ročně, a to  bez omezení výše vkladu. Nejbližší konkurent Creditas má na stejném produktu nyní sazbu 1 procento. Lépe úročené účty na trhu mají vyšší úrok jen na určitou výši vkladu a často i na předem určenou dobu.

Kampaň Trinity potrvá tři měsíce a ve spojení s nabízeným úrokem a heslem Tradičně bez omezení v ní vystupuje i sám Lapčík. "Kampaň je cílená na cílovou skupinu 40 plus a na její konzervativní proud. Cílem je nabrat tisíc klientů měsíčně," řekl Lapčík.

Obdobně nadstandardní zhodnocení banka začala nabízet i pro firemní klienty - jejich peníze na běžné účtu se úročí 0,4 procenty ročně a na firemních spořicích účtech od 1 milionu do 50 milionů korun je úrok 0,7 procenta ročně. V rámci firemního bankovnictví se Trinity chce zaměřovat na úvěrování malých a středních firem a rozvíjet developerské financování. Předchozí záložna firmám úvěrovala hlavně investice do nemovitostí.

Kořeny nejmladší tuzemské banky sahají do roku 1996. Moravský peněžní ústav - spořitelní družstvo vznikl ve Zlíně. Postupně se vypracoval mezi největší družstevní záložny a brzy začal dávat najevo i ambici přeměnit se na banku.  

Nová banka měla k 2. lednu na vkladech sedm miliard korun, její celková bilanční suma (tedy součet všech aktiv nebo součet všech pasiv) přesáhla devět miliard korun a evidovala přes 10 tisíc klientů, kteří jsou zároveň akcionáři. Původní členské vklady se totiž transformací na banku přeměnily na akcie banky, které mohou nadále držet nebo prodat. Největšími akcionáři nové banky jsou MPU Investorská, a. s., (11,65 procenta) a SAB Financial Investments, a. s., (9,81 procenta).  

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Praha o 30 procent zdraží svoz komunálního odpadu

Pražský magistrát zvedne o 30 procent cenu za svoz komunálního odpadu. Zastupitelé hlavního města ve čtvrtek schválili novelizaci vyhlášky, která cenu služby stanovuje. Město by mělo zdražením ročně získat 220 milionů korun navíc, což má významně snížit množství peněz, které musí na systém svozu a likvidace odpadu doplácet. Součástí změny je také zavedení služby svozu bioodpadu, jejíž cena bude proti současnosti o polovinu nižší.

Proti zdražení se postavila opozice. V současnosti domácnosti v metropoli platí za svoz běžného odpadu měsíčně od 86 do 5737 korun, podle četnosti a velikosti kontejneru.

Primátorův náměstek Petr Hlubuček (STAN) uvedl, že cena za svoz se neměnila od roku 2005, kdy vyhláška vstoupila v platnost. Náklady města na svoz komunálního odpadu ročně činí přes 977 milionů korun, na poplatcích vybere 723 milionů. Zbytek dotuje z rozpočtu. Náklady na svoz se navíc podle vedení magistrátu zvyšují. Po zvýšení, které má do rozpočtu města přinést asi 220 milionů korun navíc, by se finanční účast města měla snížit z loňských 26 na tři procenta.

Zdroj: ČTK
Další zprávy