Banky online? Letos už spadly všechny. Naposled včera

Kateřina Štíchová
14. 12. 2007 12:25
Poslední případ se stal ve čtvrtek ČSOB
Foto: VISA

Praha - Velké banky mají v poslední době smůlu. Nedaří se jim zůstat pro své klienty online. Poslední bankou, kterou dnes odpoledne postihl výpadek, je ČSOB i s její divizí Poštovní spořitelna. Internetové aplikace byly pro drobné klienty nedostupné asi hodinu.

"Příčinu výpadku zatím neznáme," řekl deníku Aktuálně.cz Tomáš Kopecký z tiskového oddělení banky.

Je v tomto týdnu již třetí bankou, která se nevyhnula problémům.

Česká spořitelna se s problémy potýká v posledním půl roce celkem pravidelně. Za poslední neplánovanou odstávku na počátku tohoto týdne se klientům nejen omluvila, ale nabídla jim i možnost podání reklamace.

Banka zároveň odvolala plánovanou víkendovou odstávku přímého bankovnictví a v úpravách bude, podle slov Kristýny Havligerové z tiskového oddělení banky, pokračovat až po novém roce.

Foto: Ondřej Besperát
Česká spořitelna byla čtyři hodiny offline

TEXT OMLUVY ČESKÉ SPOŘITELNY

Vážení klienti,
dovolte nám informovat ty z vás, kteří využíváte služby přímého bankovnictví Servis 24 a Business 24: již druhým dnem jste se mohli setkat s potížemi při přihlašování, které komplikovaly pružné využívání služby.

Přestože situace je nyní stabilizovaná a služba přímého bankovnictví je funkční, spolu s naším dodavatelem společností Oracle intenzivně pracujeme na analýze a komplexním odstranění příčin problému.

Služba telefonního bankovnictví SERVIS 24 Telebanking byla a je klientům k dispozici bez omezení.

Za způsobené komplikace se Vám omlouváme.

Případné reklamace budeme řešit individuálně. Prosím, obracejte se na pobočky, klientské centrum (800 207 207 nebo 844 111 144) nebo na tým Ombudsmana České spořitelny ([email protected]).

Odstávce systému přímého bankovnictví se ráno 12. prosince nevyhnula ani mBank. Přestože byl výpadek předem ohlášen, banka nedokázala dodržet prohlášení generálního ředitele, který při vstupu mBank na český trh tvrdil, že mBank nepotřebuje, tak jako české banky, odstávku, aby inovovala systémy. Za hodinu a půl  banka upravovala aplikaci o drobné kosmetické změny, jako je výběr bankovních kódů či dělení čísla účtu na předčíslí a samotné číslo.

Nejsou ale jediní. Výpadky letos zaznamenaly všechny větší banky. "Poslední větší výpadek internetového bankovnictví jsme zaznamenali v týdnu od 5. listopadu, kdy byla ukončena integrace systémů HVB Bank a Živnostenské banky," říká Tomáš Pavlík, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz
Klienti eBanky nemohli ke svým účtům po internetu

Na podzim ale měla problémy i Komerční banka a modla online bankovnictví eBanka. Nejdéle zatím drží online přístup Raiffeisenbank. "Několikahodinový výpadek jsme zaznamenali letos v létě," potvrdil Tomáš Kofroň, tiskový mluvčí banky.

 

Právě se děje

Další zprávy