Podle průzkumu personální agentury Grafton Recruitment je chuť Čechů změnit zaměstnání nejvyšší za posledních 5 let. Klíčovými důvody jsou přitom touha po vyšší mzdě, kariérním posunu a také potřeba změny. Novou práci si Češi vybírají i s ohledem na vzdálenost bydliště od místa výkonu práce, typu smlouvy a rovněž na základě nabídky zaměstnaneckých benefitů.
"Lidé se v současnosti obecně nebojí měnit práci. Díky velmi nízké nezaměstnanosti v řadě oborů nabídka pracovních míst převyšuje poptávku, což samozřejmě nutí firmy poskytovat stávajícím i potenciálním zaměstnancům více než jejich konkurence. To se týká jak výše mzdy, tak i zaměstnaneckých benefitů," uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.
Stravenky jsou standard, zaměstnanci více ocení home office či příspěvek na bydlení
"Tím, že firma nabídne uchazeči o zaměstnání stravenky, ho jistě neohromí. Dle našich průzkumů považuje většina kandidátů stravenky, ale také mobilní telefon i pro soukromé účely, občerstvení na pracovišti, teambuildingové aktivity, či dokonce vánoční dárky za samozřejmost," doplňuje Jitka Součková. Velká poptávka je naopak vedle 13. a 14. platu po příspěvku na bydlení, služebním vozu i k soukromým účelům, práci z domova nebo osobním kouči či jazykovém vzdělávání.
Dobré mezilidské vztahy na pracovišti považují Češi za klíčové
Z průzkumu Graftonu dále vyplynulo, že pro české zaměstnance je zásadní přátelská atmosféra na pracovišti. "Za nejvíce demotivující faktory na pracovišti označili naši respondenti špatné vztahy s kolegy a vedením společnosti a až na třetím místě nízkou mzdu. Naopak dobré finanční podmínky, přátelští kolegové a smysluplná náplň práce patří mezi nejsilnější motivátory pro setrvání ve stávajícím zaměstnání, popřípadě při výběru nové práce," dodala Jitka Součková z Graftonu.