Pán prstenů Online - virtuální Středozem

Karel Wolf
25. 10. 2006 0:00
Mezi nejvíce očekávanými MMO tituly současnosti vévodí už asi stokrát kompletně překopané RPG ze světa Tolkienovy Středozemě.
Foto: Aktuálně.cz

Pokud nás vývojáři nějaké hry napínají a marketingoví specialisté tahají za nos moc dlouho, zpravidla nakonec na titul zanevřeme a stane se nám maximálně víceméně vhodným terčem na broušení hráčského ostrovtipu. Středozemě, pardon Lord of The Rings Online dělá zdánlivě všechno proto, aby na něho hráči raději zapomněli. Přesto zájem o tuto hru zatím naopak utěšeně narůstá, jenom počet přihlášek do první evropské bety se vyšplhal na magickou hranici sta tisíc uživatelů.

Jak ale současná podoba hry vlastně vypadá, co se za léta vývoje změnilo a nebude snaha o co největší věrnost předloze nakonec na úkor samotné hratelnosti?

Hrdinové společenstva tentokrát binárně
Boromir, Frodo, Aragorn, Legolas, Gimli, Gandalf... jakou úlohu přisoudili vývojáři hry klíčovým postavám společenstva? Objeví se ve hře vůbec přímo, nebo je budeme vždycky pouze míjet jako běžným smrtelníkům nedostupné idoly?

Foto: Aktuálně.cz

Ve hře bychom se měli setkat prakticky se všemi klíčovými charaktery z celé prstenové trilogie. Společenstvo pochopitelně nebude chybět, jednotlivá setkání s jeho členy budou dokonce fungovat jako záchytné body na vaší cestě za plněním herních questů. Celkem často se vám také poštěstí účastnit se části svého dobrodružství společně s jeho členy. V ukázkách na letošní GC jsme tak například měli možnost vidět střetnutí s jeskynním trollem hluboko v dolech, a jak se později ukázalo, asi nejkladnější postava celého Pána prstenů, kouzelník Gandalf, byl jediným, kdo nás mohl z této šlamastiky zachránit. Nošení důležitých zpráv jednotlivým členům společenstva bude pravděpodobně také patřit mezi oblíbené aktivity většiny hratelných postav.    

Foto: Aktuálně.cz

V čem jsou jiné souboje v LOTRO?
Celý soubojový systém by měl být především mnohem více interaktivní, tedy žádné diablovské klikání na vytyčený cíl, ale bude do značné míry záležet také na hráčově zručnosti. Pro nás hráče to krom prostého faktu, že nás čas od času nějaké bitva donutí rozmlátit klávesnici o monitor a myš prohodit zatemněným oknem, znamená pečlivě volený způsob, jakým se naše postava bude rozvíjet.

Již výše jsme se zmínili o tom, že LOTRO stojí převážně na klíčových postavách, což dává hráči nebývalou svobodu v tom, že není tolik závislý na volbě povolání (každá postava je automaticky bojeschopná), ale o to víc se budou muset hráči v případě neočekávané krizové situace  (přepadení orky v horách) snažit. Celkový důraz je navíc kladen na týmovou hru, takže každá z postav je navržena coby doplněk družiny a její samostatné potulování se po Středozemi je určeno pouze pro příznivce adrenalinových sportů. Mimochodem, více informací o jednotlivých profesích, které zahrnují Championa, Minstrela, Guardiana, Loremastera, Burglara, Huntera a Captaina - najdete v našem dalším článku.

Foto: Aktuálně.cz

Boje i řemesla
Některé profese jsou dokonce bez družiny značně polovičaté a ploché, takže osamoceně vlastně ztrácejí význam. Typickým příkladem je Kapitán, většina jeho skutečně ultimativních dovedností jednoduše bez družiny nefunguje.   
Autoři ovšem mysleli i na vlky samotáře, a tak je zde řada možností, jak se vyžít například při obchodování nebo řemeslné výrobě v těch civilizovanějších končinách Středozemě. I když my osobně se domníváme, že hrát onlinovku sólo je pouze rafinovaná forma pokročilého masochismu. Ale nakonec kdo ví, jak to při finálním vydání nakonec dopadne, co by to přeci nakonec bylo za hrdinu, kdyby se v divočině nedokázal postarat sám o sebe?

 

Právě se děje

Další zprávy