Filadelfie - Stala se sociální síť, kterou Google loni v červnu s velkou slávou představil, městem duchů, nebo má stále ještě na to, konkurovat masově rozšířenému Facebooku? Ze studie, kterou vypracovala RJMetrics, vyplývá, že se tu lidé projevují zcela minimálně.
Výzkum se uskutečnil u čtyřiceti tisíc náhodně vybraných uživatelů, kteří mají veřejný profil.
Na sociální síti od společnosti, která provozuje nejrozšířenější vyhledávač ve světě, si za uplynulých deset měsíců vytvořilo profil okolo 170 milionů osob. V případě Facebooku jich je přes dvě stě milionů.
Podle autorů studie není ale hlavním problémem Google plus (G+) menší počet uživatelů, ale jejich pasivita. O G+ proto mluví jako o osamělém místě. Třicet procent uživatelů, kteří se na stránkách zaregistrovali, zveřejnilo pouze úvodní status a posléze již nic. Průměrná doba mezi jednotlivými posty činí dvanáct dní. Tento interval se přitom u jednotlivých uživatelů v průběhu času prodlužuje.
Příčinou může být i slabá zpětná vazba. Průměrný počet odpovědí na příspěvek činil 0,54, totéž platí pro "+1", což je obdoba "Líbí se mi" na Facebooku.
Google: v kruzích to žije více
Zástupci Googlu analýzu ovšem označili za nepřesnou, protože se jí podle nich zúčastnil malý počet respondentů a tvůrci nevzali v úvahu aktivitu osob, které své posty před veřejností chrání. "Mnohem více informací sdílejí lidé v rámci svých kruhů nebo s jednotlivými přáteli," stojí v prohlášení skupiny. Zároveň ale společnost sdělila, že přesná data o aktivitě uživatelů publikovat nebude.
RJMetrics každopádně není prvním podnikem, který se tím, jak G+ žije, zabýval. V únoru vyšla studie od comScore, podle níž průměrný uživatel stráví na G+ pouze tři minuty měsíčně, zatímco v případě Facebooku se jedná o sedm a půl hodiny. Čas strávený na G+ je nižší i ve srovnání se servery MySpace, LinkedIn a Twitter, upozornil comScore.
"Zjištěné závěry nejsou žádným překvapením," myslí si šéfredaktor webu Search Engine Land Danny Sullivan. Připomíná, že tentýž post zpěvačky Lady Gaga obdržel na G+ celkem 570 "jedniček" a na Facebooku se jednalo o 133 539 "Líbí se mi".