Praha - Facebook přidal do nabídky v levém sloupci novou záložku. V anglické verzi je pojmenovaná jako "Pages Feed", kdo používá sociální síť v češtině, najde ji po názvem "Zdroje stránek". Komu se nechce odkaz hledat, ten se na něj dostane přes adresu facebook.com/pages/feed (pro zobrazení této stránky je třeba být přihlášen do vlastního účtu).
Posty se řadí podle zajímavosti
Pokud uživatel tuto funkci použije, objeví se mu v news feedu (tedy nabídce aktuálních příspěvků) pouze posty od "stránek", které se mu líbí. Sem patří například fankluby politiků, médií či oblíbených značek.
Rostoucí počet příspěvků, mezi nimiž kromě klasických statusů nechybí fotky, videa, odkazy nebo informace o všemožných hrách a aplikacích, lze tedy filtrovat podle nového kritéria.
K dalším patří například výběr postů od blízkých přátel, od rodiny nebo od určité skupiny známých. Na chytrých telefonech jde dále také zobrazit třeba jen seznam nahraných fotografií.
Jak potvrdili zástupci americké společnosti, nová záložka je dostupná od středy. Funguje ale jen pro běžné uživatele, na titulce firemních stránek ji zatím nenajdete.
Stejně jako v běžném news feedu neřadí Facebook posty chronologicky, ale podle jejich zajímavosti. Na rozdíl od základního výpisu aktualit si zde ale toto nastavení nelze přepnout.
Podaří se nezapadnout?
Jak komentuje server Mashable, zavedením nové možnosti se snaží provozovatelé největší sociální světa vyjít vstříc inzerentům (tedy firmám nebo jedincům, kteří si za propagaci postů na svých oficiálních stránkách mnohdy platí).
Rostoucí počet uživatelů Facebooku - letos na podzim přesáhl jednu miliardu - pro ně neznamená pouze širší cílovou skupinu, ale také zdroj frustrace. S lidmi logicky přibývají příspěvky, jimiž je tak news feed stále více zahlcen.
Pokud se posty dané firmy navíc netěší dostatečné oblibě a fanoušci jim nevěnují příliš pozornosti (nediskutují, "nelajkují" a nesdílejí), hrozí, že příspěvek jednoduše zapadne. Žádnému uživateli se totiž ve výčtu nezobrazují nové posty od všech přátel nebo stránek, kterým fandí, ale pouze od těch, které na Facebooku nepřehlíží (reaguje na ně, případně navštěvuje profil dané osoby) a které síť následně vyhodnotí jako relevantní.