Po přesvědčivém nástupu služby Facebook. Jeho šéf Mark Zuckerberg už minulý týden oznámil, že chystané novinky budou "něco úžasného".
Některé další podrobnosti o chystané nové službě prozradil na oficiálním blogu Facebooku jeho vývojář Phillip Su. Půjde o možnost hlasového a video hovoru přátelům, který Facebook připravuje prostřednictvím programu Skype. Služba bude zprovozněná během pár týdnů. Prohlubuje se tak spolupráce krále sociálních sítí Facebooku a bývalé IT jedničky Microsoftem (který v květnu koupil Skype za 8,5 miliardy dolarů). Té se pod vedením současného šéfa Steve Ballmera příliš nedaří držet krok s dravě se rozvíjejícími internetovými firmami.
Budiž videochat
Videochat na sociální síti přitom není žádná revoluční myšlenka. Podle serveru Techcrunch kromě samotného Googlu+, byla možnost videohovoru už v roce 2004 i na dnes odumírající sociální síti MySpace. Přesto nikdo nepochybuje o tom, že v rukou Facebooku s více než 700 miliony uživateli má tento nástroj zcela jinou hodnotu.
Facebook nepotřebuje svou novinkou přitahovat nové uživatele, ale spíše neustále svou síť inovovat tak, aby uspokojil co nejširší spektrum těch stávajících. Možností dělat videohovory přímo prostřednictvím Facebooku tudíž pouze zvyšuje jejich komfort a zároveň se je snaží držet co nejdéle na svých stránkách, bez překlikávání na jiná místa na internetu nebo do oken jiných programů.
Spotify už i v USA
Přesně v duchu zvyšování komfortu stávajících uživatelů jde i už dříve ohlášené integrování hudební služby Spotify. Ta se v příštích týdnech, po úspěšném tažení evropským trhem, otevře prostřednictvím Facebooku i americkým uživatelům této sociální sítě.
Nová služba má proměnit Facebook v hudební jukebox, na kterém půjde streamovat hudba z archivu, obsahujícího miliony skladeb a nejoblíbenější skladby sdílet s "přáteli". Stejně tak půjde o hudbě on-line chatovat přímo ve chvíli, kdy ji budou uživatelé na svém profilu poslouchat.
Náš obor je komunikace
Facebook tak potvrdil svou obchodní strategii, která mu už několikrát vyšla. Soustřeďuje se totiž pouze na své hlavní téma - komunikaci mezi lidmi. Nesnaží se přebudovat svou síť nijak dramaticky a revolučně, protože na podobných radikálních změnách vykrvácel jeho dřívější největší konkurent MySpace.
Podle serveru Techcrunch se právě teď ukazuje jak chytře Zuckenberg posiluje už tak skoro neotřesitelnou pozici Facebooku. Místo toho, aby ztrácel čas vyvíjením vlastních aplikací, integruje do své sociální sítě služby, které jsou už dávno prověřené vlastní existencí na trhu. Zároveň však tyto chytré drobné změny dávají uživatelům Facebooku možnost používat ho v dalších a dalších oblastech, a postupně tak přistupovat k většině svodů internetového života prostřednictvím jeho základní stránky. A to je důležité pro zadavatele reklamy.