Diablo III - podrobné info

Radek Pergl
16. 10. 2008 0:00
V mnoha ohledech nepřekonaný král akčních RPG se vrátí již příští rok.
Foto: Hratelně.cz

Takže co víme o Diablu III? Třeba to, že část příběhu nás zavede do lokací dobře známých z předchozích dílů. Mimo jiné do Tristamu. A jelikož se děj odehrává „jen“ nějakých dvacet let po událostech dvojky, setkáme se i s některými známými postavami. Například Deckardem Cainem. Co se samotného hraní týče, půjde samozřejmě zase o masakrování zástupů nepřátel v klasickém hack n slash stylu, to je také jasné.

Poněkud tajemnější jsou autoři ohledně hratelných postav. Slibují pět různých povolání, nicméně poněkud odlišných od profesí z minulých dílů. A Jay Wilson, hlavní designér hry, se dokonce obává, že nemusí všem fanouškům sednout. Pokud by hráči volali po osvědčených profesích, je ale Blizzard připraven je v prvním přídavku vrátit do hry.

Foto: Hratelně.cz

Z chystané pětice jsme se zatím mohli seznámit se třemi hrdiny. Nikoho asi nepřekvapí barbar. Jde o mlátičku a „tanka“ v jedné osobě, prostě řezníka do přední linie. Zajímavější je witch-doctor, nebo chcete-li šaman. Je jakousi variací na nekromanta. Jeho klasickým kouskem je vyvolávání nemrtvých zvířecích pomocníků, kteří útočí na nepřátele. A umí také třeba zasypat protivníky ohnivými netopýry. Třetí a poslední doposud představenou třídou je kouzelnice. Jde o vcelku klasické magické povolání, tedy postavu s velmi silnými útočnými kouzly, ale chabou obranou. Narozdíl od dvou předchozích postav se dost často potýká s nedostatkem many (kterou samozřejmě spotřebovává na své čáry) a občas se tak musí stáhnout z bitvy.

Foto: Hratelně.cz

Herní principy jsou klasické. Hra začíná poměrně plytce vyprávěním o návratu starého zla, bla bla bla. První úkoly, které vás čekají, se ponesou v duchu potlačování příznaků vracející se temnoty. Jedno z prvních dobrodružství plné bojů s nemrtvou sebrankou vás čeká v katedrále, kam vás pošle voják ze startovní vesnice. Bitevní vřava je jaksi intenzivnější než dříve. Zásluhu na tom určitě má větší množství léčivých předmětů, které vypadávají ze zabitých nepřátel: můžete se tak léčit v průběhu řežby a nemusíte utíkat pryč (případně teleportovat do města – ano, klasický Town Portal samozřejmě nebude chybět), chlemtat zbaběle v ústraní hojivý lektvar a pak se vracet do boje. Z tohoto konceptu poněkud vypadává jen už zmíněná kouzelnice, které dost často dochází magická energie.

Foto: Hratelně.cz

Questů vás pochopitelně mnoho a mnoho, a nepůjde jen o ty lemující hlavní příběh. Blizzard opět implementuje náhodný generátor prostředí a úkolů, takže běžné lokace a vedlejší questy budou pokaždé trochu jiné. Navíc by nás prý měly čekat i dynamicky generované události... třeba v popisované katedrále narazíte na skupinku ztracených vojáků, kteří se brání přesile zombíků. Když jim pomůžete, zadají vám další úkol. Masakr v katedrále vás zavede až k bossovi, starému dobrému (vlastně spíš starému zlému) Skeleton Kingovi. Nejen, že je to zase pořádný tvrďák, ale ještě si ku pomoci přivolává běžné nemrtvé, kteří vás neustále otravují. Bitvy s bossy by měly být zas řádně hutné, a kromě jejich velké výdrže a speciálních schopností se dost často také stane, že když mrchu konečně udoláte (a jste na prahu smrti), vyrojí se z mrtvoly další malí hajzlíci. Hra by časem měla zkrátka pořádně ztuhnout. Když už jsme u těch již dříve použitých nepřátel: samozřejmě nebudou chybět ani skřeti a jejich šamani, kteří se srabácky schovávají za své hloupější kumpány a metají po vás z bezpečné vzdálenosti kouzla. A navíc mají v rukávu pár nových triků.

Foto: Hratelně.cz

Trochu skepticky jsem se zmínili o dějové lince, ale ruku na srdce, komu to vadí? Diablo nikdy nebylo o příběhu. Nad ostatní akční RPG se tyčilo hlavně díky strhující hratelnosti, chytlavé atmosféře a velkou spoustou možností, jak vylepšovat své postavy. A i když se zdá, že v RPG elementech podobných řežeb už se toho mnoho vymyslet nedá, nebyl by to Blizzard, aby opět nepřišel s něčím novým. Jde o runy, kterými vylepšujete své schopnosti. Třeba barbar vylepšením schopnosti „Spectral Blade“ runou násobného úderu získá hromadný útok s větším dosahem, přidáním smrtící runy do základního kouzla „Magic Missile“ kouzelnice ovládne zaklínadlo, které prochází skrz zabité protivníky a pokračuje dál, takže zraní víc nepřátel.

Foto: Hratelně.cz

Novinkou oproti předchozím ďábelským hrám je také interaktivní prostředí. Už dříve bylo sice možné rozbíjet barely (což jde samozřejmě zas – někdy najdete poklad, jindy spustíte past a nebo osvobodíte potvoru, která na vás pohotově zaútočí), ale Diablo III jde mnohem dál. Rozbíjet tak jde kdeco, a navíc pěkně můžete sebrat pochodeň a některé objekty s ní zapálit. Prostředí je samozřejmě postavené na zbrusu novém enginu, který vypadá hodně dobře; však mrkněte na screenshoty kolem. Opomenut samozřejmě nebude ani multiplayer. Těšit se zatím mohou jen majitelé PC a Mac. Opravdu ale jen těšit, jelikož titul si hned tak nezahrají – datum vydání je předběžně stanoveno na konec roku 2009.

 

Právě se děje

Další zprávy