Def Jam: Icon - Rap škodí zdraví

Alena Varkočková
28. 2. 2007 0:00
V rytmu hip-hopové muziky se na naše konzolové miláčky pomalu, ale jistě vkrádá zajímavá bojovka s celou řadou originálních prvků.
Foto: Hratelně.cz

V nenávratnu jsou již doby, kdy hernímu průmyslu vládly jednoduché bojovky jeden na jednoho, toliko oblíbené třeba právě na herních automatech. Nicméně všem těm, kdo si myslí, že tento žánr začíná stagnovat nebo nedej bože ustupuje do pozadí, přicházejí dát nakládačku vývojáři z EA Chicago, autoři výtečného Fight Night Round 3. Ti si na paškál berou i očekávané třetí pokračování série Def Jam s podtitulem Icon a je opravdu na co se těšit.

Rappeři se umí taky prát
Jen pro rekapitulaci, Def Jam je wrestling/streetfighting série, kde se na postech obávaných bojovníků neocitnou udatní sportovci, nýbrž ikony hip-hopového nebe. Icon si pak klade poměrně slušné ambice a rozhodně by se nemělo stát tuctovým pokračováním, nýbrž vpravdě revolučním dílkem, posunujícím sérii mílovými kroky kupředu, a to nejen po stránce technické.

Foto: Hratelně.cz

Jak je zvykem z dílů předešlých, bude vás na samotném začátku čekat tvorba vlastní postavy. S tou se následně vydáte na pouť za slávou, prestiží, jež by měla být dlážděna obsáhlým seznamem uznávaných hip-hopových a rapových umělců, jejichž povedený virtuální klon se objeví také v herní podobě. Další procenta této komunity budou obsažena alespoň prostřednictvím nadupaného soundtracku, který by dle nejčerstvějších informací měl obsahovat známé kousky od Redmana, Seana Paula, Jima Jonese, Lil Jona, Paula Walla a dalších.

Ultimátní komba
Základem hry je samozřejmě bojový systém, který od svých předchůdců doznal mnohých změn. Některé novinky si autoři údajně propůjčili právě z hojně chváleného Fight Night Round 3, což by ve výsledku mělo znamenat kvalitní bojový zážitek navíc doplněný několika originálními a rozhodně netypickými prvky. Do základní výbavy vám budou přiděleny celkově čtyři základní typy útoků. To je celkem málo, řeknete si. Konečné číslo ovšem získáte teprve několikerým vynásobením, a to díky slibovaným variacím, kterak daný útok provést. A tak bude na výběr z úderu nízko nebo vysoko, silně či naopak jemněji. Tyto varianty se mohou i šikovně kombinovat, což dává vzniknout různým speciálním a smrtícím kombům, které jsou teprve tou pravou esencí nejedné bojovky.

Když už je řeč o speciálních úderech, je na místě zmínit propracovaný kombo-systém odměn. V Icon budete hodnoceni třeba za přistání protivníka na zemi nebo za několik rychlých úderů do jeho těla za sebou, což vám propůjčí kupříkladu větší sílu následujícího úderu. Pro vyhecování postavy je možné použít rovněž tak trochu netradiční dobírání a pošťuchování nepřítele (ačkoliv to vypadá, že se autoři vyhnuli drsné mluvě amerického předměstí), což v praxi může vypadat celkem zajímavě: takové lehké postrčení, následné ledabylé oprášení ramene a pak nečekaný úder do horní poloviny těla silou boxerského šampióna - to srazí na kolena nejednoho odvážlivce.

Foto: Hratelně.cz

V souvislosti s bojem je třeba zmínit zamýšlený systém ovládání, který se zdá být na první pohled poměrně zdařilým. Základem se vám stane dvojice analogových páček, přičemž tou levou budete pohybovat s postavou, zatímco pravá bude rozhodovat ve spolupráci s čtyřkou tlačítek o útocích. Tato tlačítka budou určující právě v otázce síly a umístění úderu, zatímco pomocí točení a pohybu s analogovou páčkou teprve odhodíte protivníka zamýšleným směrem.

Hudba jako zbraň
Jako zcela nový a prozatím hodně zajímavý prvek se jeví zakomponování hudební složky do bojového systému. Ti, kdož hip-hopu příliš nehoví, se nemusí cítit odstrčeni. Před každým soubojem totiž bude úkolem vybrat si tu správnou písničku, a to jak z dostupného herního soudtracku, tak třeba i ze své vlastní sbírky (v této oblasti se ale dle dostupných informací budou moci realizovat jen majitelé iPodu). V praxi bude navíc možno mezi skladbami přepínat i v průběhu boje, což může přinést nečekaný zvrat a taktickou výhodu na vaši stranu. Samozřejmě to vyžaduje perfektní načasování, kdy třeba hudbu na několik málo chvil umlčíte, abyste následně přišli s obzvlášť silným a nečekaným úderem, a to jak v té zvukové tak i bojové sféře. Případně můžete rukama zamixovat ve vzduchu a pak s úderem basů dostane váš protivník ránu rozpadajícím se nábytkem.

Foto: Hratelně.cz

Soudě dle vypuštěné demoverze Electronic Arts se prozatím šikovně daří ždímat z technického potenciálu Xbox360, případně PS3 maximum, což mimochodem znamená realistické ztvárnění okolního světa, detailní a věrohodně zpracované postavy, stejně jako zajímavá prostředí, do nichž se podíváte. Ty navíc disponují velmi příjemnou možností interakce, stejně jako destrukce - doslova všechno se třese nebo rozpadá v rytmu hudby. Jako příklad může posloužit jeden z levelů zasazených na čerpací stanici. Možností je hned několik - můžete třeba poničit některou z pump, prohodit jí protivníka, vrhnout jej do myčky nebo třeba právě do obchůdků s nic netušící obsluhou. Možností je zkrátka a dobře celá řada.

Celkově se Def Jam: Icon prozatím jeví jako nadějná bojovka s celou řadou originálních prvků, které si asi nejvíce vychutnají ti orientující se ve světové hip-hop scéně. Navíc nebude třeba ani dlouho na příchod tohoto nadějného projektu čekat - datum vydání je stanoveno na 15. března.

 

Právě se děje

Další zprávy