Vyhledávač Bing posiluje. V červenci tohoto roku činil podle průzkumu agentury comScore jeho podíl na americkém trhu 14,1%, což je o víc než o tři procenta lepší výsledek než v červnu. Na skutečnosti se projevil především fakt, že Bing uzavřel koalici s dalším partnerem na tomto bitevním poli, vyhledávacím portálem Yahoo.
Tento výsledek však samozřejmě nijak neohrozil úřadujícího krále ve vyhledávání Google. "Pro řadu lidí znamená vyhledávání Google. Prostě jdou na něj a víc o tom nepřemýšlí", přiznal Brian MacDonald, člen týmu Microsoftu pro managment vyhledávacího programu.
Microsoft to nevzdává
Pro výrobce nejpoužívanějšího operačního systému je však bitva na poli vyhledávačů prestižní záležitostí. Jde proti Googlu hlava nehlava a podle analytiků ho prodělávající Bing stojí okolo 5 miliard dolarů ročně. Google má proti němu výhodu především v současné vedoucí pozici. Řada úspěchů jeho úspěchů lze podle NYTimes přičíst především efektu sněhové koule, díky kterému má více uživatelů, více dat a z toho plynoucích příjmů z reklamy.
Nicméně podíl Bingu na trhu průběžně stoupá a Microsoft odmítá všechny spekulace o tom, že by se prozatím prudce ztrátového projektu zbavil. A to i přesto, že na celosvětové trhu zaujímá podle serveru InfoWorld i po spojení s Yahoo podíl jen něco přes šest a půl procenta. Příjmy z Bingu však Microsoftu, jakkoli skončily v červených číslech, stouply za poslední rok o 15%. Qi Lu, ředitel divize pro online služby Microsoft řekl NYTimes: "Pokud chceme prorazit, musíme změnit hru."
Prohrávají bitvu, nechtějí prohrát válku
O změnu pravidel se Microsoft snaží intenzivní prací a vývojem nových aplikací. NYTimes zveřejnil nedávno několik novinek, které Bing chystá. Má jít především o větší využití HTML5. Qi Lu to vysvětloval na příkladu zadání fráze "večeře pro dva a potom film". Vyhledané výsledky by pak byli závisle na osobních údajích jako je poloha pobytu a filmové preference.
Dalším plusem Bingu má být jeho větší propojení s Facebookem. Již teď je do vyhledaných výsledků integrováno facebookové hodnocení "Like", takže je možné vidět, kolik vašich přátel doporučuje konkrétní film nebo restauraci.Microsoft i Facebook však hodlají spolupráci nadále prohlubovat.
Třetí "esem v rukávu" má pak být již delší dobu vyvíjená aplikace s názvem Bing Deskbar, která by do vyhledávání zahrnovala nejen soubory z počítače, ale také emaily a zprávy z Facebooku a Twitteru. Aplikace by měla znovu více pracovat s osobními informacemi a na základě jejich zhodnocení vést s uživatelem něco, čemu Microsoft říká dialog. Obecně se soudí, že právě Bing Deskbar bude "velkou" funkcí u chystaných Windows 8.