Stěžejním prvkem FPS akce Call of Duty 3 je bezesporu singleplayerová kampaň, pro kterou scénáristé sepsali nekomplikovaný příběh, točící se kolem čtveřice vojáků americké, britské, kanadské a polské národnosti. Návrat ke kořenům série, kdy se hráč zúčastnil lítých bojů hned na několika frontách, je navíc umocněn faktem, že se vývojáři poprvé pokusili propojit osudy jednotlivých protagonistů.
Dějovému konceptu se však nemusíme vůbec divit, jelikož všechny čtyři armády mají k sobě blíž, než kdy předtím; jejich společným cílem je osvobození Francie. Čtrnáct rozmanitých misí tak nabízí návrat do hrůzné historie v podání operace Normandy Breakout z léta roku 1944. O průběhu kolosální akce jste ve hře informováni prostřednictvím filmových scén, takže se opakování z dějepisu či zevrubným reáliím nevyhnete. Mnohem akčněji pak na hráče zapůsobí povedené animačky a střihové scény, které vykreslují nepříliš rozvětvený příběh.
Čím větší, tím realističtější
Nevyužít potencionálu konzolí nové generace by byl nepochybně veliký hřích. Podobně naštěstí uvažovali i samotní tvůrci, a naservírovali nám mnohem rozlehlejší bojiště ještě více připomínající skutečnost. Přesto si hra zachovává svůj přímočarý koncept, takže rozhodně nečekejte mapy bez omezení pohybu. Někdy vás zastaví neprostupné křoví nebo plot, jenž nejde z nepochopitelného důvod přelézt. Podobně je to i s nascriptovanými situacemi, které se snaží navodit co nejfilmovější zážitek, což se opravdu povedlo. Znatelně větší počet vojáků rovněž potěší nejednoho fanouška válečné tématiky.
#hodnoceni
Osvědčené postupy
Třetí pokračování série Call of Duty 3 vás hned zpočátku zaujme intuitivním ovládáním, jež se od předchozích dílů prakticky nezměnilo. Zachován zůstal i radar, ukazující pozice spojenců, nepřátel a jednotlivých úkolů, či ukazatel zranění, tedy rudnoucí okraje obrazovky. Pakliže se dostanete do takovéto krajní situace, stačí se jen dostat do bezpečí a vyčkat několik vteřin, než se zcela uzdravíte. Tento arkádový systém nahrazuje (stejně nerealistické) rozmístění medikamentů po celé mapě. Vývojáři nezapomněli ani na mise, kde se projedete v tanku nebo džípu. S příchodem plné kontroly nad vojenskou technikou bylo nutné vytvořit fyzikální model, který nás v konečném výsledku velmi mile překvapil.
Drobné novinky
Hra nyní klade mnohem větší důraz na krytí a hledání vhodné skrýše, aby nedošlo k přímé konfrontaci s nepřítelem. Právě osobní souboje mezi čtyřma očima jsou jednou z novinek nového CoD. S touto vsuvkou se ale v průběhu hraní setkáte jen ojediněle, na místech pevně určených. Nascriptované pranice vás donutí mačkat pouze správná tlačítka. Přesto jde o zajímavé zpestření, podobně jako pokládání bomb, ovládání děl či minometů. Nově bylo přidáno i omezení střelby, když se vám před mušku dostane vlastní voják, nebo možnost sebrat hozený granát a s grácií ho vrátit původnímu majiteli.
Technické zpracování
Přestože hra z obrázků vypadá po grafické stránce opravdu výborně, je nutné podotknout, že to mohlo být i daleko lepší. Call of Duty 3 zbytečně platí vysokou daň za souběžný vývoj pro konzole staré generace. Občas tak narazíte na textury nízkého rozlišení, eventuálně příliš nízkopolygonové modely. Vše tak musí kompenzovat detailní normálové mapy, perfektní depth of field efekt nebo vyvedené částicové efekty při výbuchu či kouřové cloně. Vizuální kabátek rozhodně neurazí, někdy dokonce potěší, ale za konkurencí v podobě Gears of War znatelně pokulhává.
Přesvědčivě nepůsobí ani umělá inteligence, která mimo válečnou vřavu stagnuje. Parťák vám klidně zatarasí jediný východ z domu. Spolubojovníci se dokonce z nepochopitelného důvodu vystavují většímu riziku, než je zdrávo. O zásecích o objekty ani nemluvě. Možná by jen stačilo, aby se programátoři vyhnuli velkému počtu nascriptovaných událostí. Protože, jak se zdá, mají se synchronizací většího počtu vojáků na bojišti velké problémy.
Kompletně nový multiplayer
Nejvíce práce si tvůrci očividně dali s hrou pro více hráčů. Radikálně se zvětšil především počet zúčastněných, konkrétně z osmi na čtyřiadvacet. K dispozici je celkem devět map ve standardních módech, jako je například Deathmatch, Team Battle a Capture the Flag. Díky možnosti řídit tanky, vozidla a motocykly připomíná multiplayer CoD3 populární Battlefield. Kvality online bitev nelze zapřít, a tak můžeme vývojáře směle pochválit za odvedenou práci.
Zhodnocení
Call of Duty 3 je značně akčnější a zábavnější, než jeho předchůdci. Druhá strana mince ovšem jasně dává najevo, že se revoluce nekoná. Upřímně, čekali jsme ještě více a káráme tímto studio Treyarch za uspěchanost, protože kdyby nebylo zbytečných chyb, klidně bychom hře odpustili skromný seznam inovací. Kdo je však příznivcem série, určitě bude třetím pokračováním potěšen.