Tajemný kód U86? I pro "balík do ruky" musí lidé na poštu. Nemáme lidi, hlásí firma

ada ada
16. 6. 2019 19:51
"Nestíháme, zajděte si raději na poštu. To budete mít jednodušší, než čekat na opětovné doručení." I taková doporučení už slyšeli zákazníci České pošty, když se snažili zjistit, proč jim byl balík místo do jejich rukou doručen rovnou na spádovou pobočku. Nad některými argumenty pracovníků pošty, která se dlouhodobě potýká s nedostatkem doručovatelů, přitom klienti nechápavě kroutí hlavou.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Milan Bureš

Se situací, kdy zákazník čeká doma na balík a místo něj se na konci dne dočká SMS zprávy, že zásilka byla uložena na pobočce, se již setkala řada lidí.

Někdy ovšem vysvětlení ze strany personálu pošty dokáže zákazníky zaskočit. To je i případ pana Petra, kterému byl podle jeho slov balík na poštu uložen bez předchozího upozornění. "Když jsem zavolal na spádovou pobočku, bylo mi řečeno, že tam prý někdo určuje, pro koho by mělo být jednodušší si na poštu zajít, než čekat na opětovné doručení. Prý se tomu dokonce říká kód U86," dodává.

Pošta ale takové "třídění" svých zákazníků odmítá. "V žádném případě nedochází k tomu, že Česká pošta vytipovává klienty vhodné k tomu, že pro ně bude méně obtížné zajít si na pobočku pošty vyzvednout balík," zdůrazňuje Ivo Vysoudil z tiskového oddělení společnosti. "Ve výjimečných případech dochází v lokalitách, kde je kritický nedostatek balíkových doručovatelů, k tomu, že balík učený Do ruky, je uložený na poště. O této skutečnosti je klient informován. Nejedná se však o vytipované klienty, ale o doručovací okrsky," vysvětluje Vysoudil.

Stejně tak podle něj neexistuje "kód U86". "V tomto případě se jedná o označení ukládací pošty Praha 86, tedy pošty na Karlínském náměstí," namítá Vysoudil.

Realitou ale zůstává, že zákazník, který čeká na dražší osobní doručení avizované zásilky, a dočká se služby o desítky korun levnější - tedy doručení na poštu - se cítí ošizený.

Podle České pošty je řešením zažádat si v takovém případě o znovudoručení. "Zásilka je pak zařazena do nejbližšího možného termínu doručování," dodává Vysoudil. Další možností je prodloužení úložní doby zásilky, nebo vyslání blízké osoby na poštu s kódem.

Nic z toho ovšem neřeší situaci, do které se dostal pan Petr. "Zásilka byla uložena na pobočce nedaleko mého zaměstnání a já jel druhý den ráno na dovolenou. Měl jsem v zásilce věci, které jsem nutně potřeboval, a nestihl je vyzvednout," vysvětluje.

Českou poštu situace popsaná zákazníkem mrzí. "Rozhodně nebylo záměrem našemu klientovi ztížit převzetí balíku," reaguje Vysoudil a dodává, že takových případů, kdy dojde k nedoručení balíku kvůli nedostatku pracovníků, je menšina.

České poště nicméně stále chybí více než 1100 zaměstnanců, od začátku roku do konce dubna přitom nabrala 2868 lidí. Mezi nejvíce nedostatkové profese patří právě doručovatel balíků i listovních zásilek, řidič i pracovník na přepážce.

Ke konci dubna měl státní podnik 30 096 zaměstnanců. Podle tiskového mluvčí pošty Matyáše Vitíka nedostatek lidí souvisí s nízkou nezaměstnaností a donedávna také s nízkými platy, které pošta nabízela.

 

Právě se děje

Další zprávy