Nárůst tržeb společnosti byl nejvyšší za posledních deset let. Odborníci však do budoucna poukazují na možný finanční dopad chystaných žalob, které by se firmy mohly týkat.
V poslední době se soudní spory ohledně škodlivosti některých potravin přesunuly z USA na území EU. V Británii probíhá soudní spor s firmou Kellogg´s a mediální společností Viacom. Spotřebitelům se nelíbí jejich reklama na sladké lupínky pro děti.
Evropská unie odhaduje, že přes 14 milionů Evropanů trpí nadváhou. Odborníci však podotýkají, že jen reklamy za nadváhu nemohou.
"Myslet si, že zákaz několika reklam na jídlo sníží nadváhu naší generace, je naivní," řekl marketingový expert Jeremy Preston pro list The Independent. Podle Prestona jsou chyby v nedostatku pohybu, špatné skladbě jídelníčku a přílišné konzumaci alkoholu.
Dočkáme se varování na nápojích?
Pijte zodpovědně, nabádají na lahvích výrobci alkoholu v USA. Je sporné, zda jim jde o zdraví. Pokud totiž samotné firmy neprojeví dostatek snahy při varování spotřebitelů, může vzít vláda USA kontrolu nad trhem do svých rukou a reklamy na alkohol zásadně omezí. A nejspíš by neskončila jen u alkoholu. Pokračovat bude s řetězci rychlého občerstvení a pravděpodobně se dočkají i výrobci cukrovinek.
Strach však výrobci nemají jen z vládní regulace. Soudní spory s nespokojenými spotřebiteli sice doposud nedopadly ve prospěch žalobců, ale chystají se další. Evropský soudní systém nefunguje na bázi precedentů, a je tedy možné, že další soudní proces dopadne v jejich prospěch.#reklama
Jeden vyhraný soudní proces pak dodá kuráž dalším a to by mohlo strhnout lavinu žalob. Jejich finanční dopad by byl pro výrobce drtivý.