A tak se tváří a návrhářkou letní kolekce firmy Hennes & Mauritz (H&M) nestal nikdo jiný, než australská zpěvačka Kylie Minogue.
Přitom z pultů ještě ani nestačily zmizet kousky, na jejichž tvorbě se autorsky podílela popová královna Madonna. O dva roky dřív si zase H&M přizvalo skutečného profesionála, návrháře Karla Lagerfelda.
Získat hvězdu světoznámého jména ale není levná záležitost. Když si firma Louis Vuitton nasmlouvala herečku Jennifer Lopezovou, musela si na kontrakt připravit dvacet milionů dolarů. Nicole Kidmanová zase vyšla módní dům Chanel na 7,5 milionů dolarů.
Loví i konkurence
Pozadu ale nezůstávají ani další řetězce. Americký Gap získal Macy Grey či Sarah Jessicu Parkerovou ze seriálu Sex ve městě. Z českých luhů pak pochází reklamní kampaň C&A, na které se na zákazníky usmívala dříve Linda Rybová.
Známé tváře ale nejsou jedinou cestou, jak se firmy snaží navodit u zákazníků pocit luxusu. Zara přišla s nápadem umisťovat své obchody v sousedství těch největších značek.
Obchody s patřičně nazdobenými výlohami jsou tak hned vedle butiků Versace, Dior nebo Gucci.
Řetězce jedou
A zdá se, že strategie textilních řetězců se vyplácí. H&M loni v přepočtu vydělal 33,4 miliardy korun čistého, když mu tržby vzrostly o 12 procent.
Obsadit by chtěli Švédové i nové trhy. Na jaře by měli otevřít první obchody nového řetězce Collections of Style, kde budou k dostání dražší oděvy.
H&M má nyní 1345 obchodů ve 24 zemích světa.
Stejně dobře si vede i Zara. Tato firma za první tři čtvrtletí loňského roku dokázala vykázat zisk přes 17 miliard korun.
Další z konkurentů, hongkongský Esprit jen za posledního půl roku dosáhl čistého zisku 6,7 miliardy korun.