Stírací los jako touha po okamžitém štěstí. Jsou tu 30 let, to zásadní ale mají vzadu

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
Aktualizováno 7. 10. 2019 9:42
Na podzim roku 1989 se v tehdejším Československu jako první objevil stírací los Spartakiádní hra. A odstartoval mimořádný zájem, který trvá dodnes. Lidi na nich láká především okamžitá možnost výhry. Podle dostupných údajů ministerstva financí vzrostly například v roce 2016 tržby ze stíracích losů meziročně o třetinu na 2,59 miliardy. Alespoň jednou za rok si los koupí polovina populace Česka.
Třicet let stíracích losů
Třicet let stíracích losů | Foto: Sazka

To nejdůležitější je na zadní straně

Při koupi losu by se měli lidé dívat především na výherní jistinu, tedy částku, která je určena na výhry. Pohybuje se mezi 50 a 70 procenty z utržených peněz. Dalším klíčovým údajem je také pravděpodobnost výhry losu. Oba údaje jsou na zadní straně losu. Čím vyšší jsou, tím lépe.

Uvedená možná výhra tak není příliš důležitá.

"V průměru si dospělý Čech koupí ročně šest losů za 400 korun. Za rostoucí popularitou stíracích losů stojí okamžité zjištění výhry a pestrost nabídky. Nejdůležitějším faktorem je zábava a společenský rituál," tvrdí Václav Friedmann, ředitel komunikace společnosti Sazka.

  • Lidé si podle něj vybírají losy, které jsou jim tematicky blízké. Ženy prý rády kupují emise s nádechem magie a osudovosti. Muži pak stírají losy, které nabízejí pravidelnou výplatu výhry na několik let dopředu.
 

Právě se děje

Další zprávy