První televizní reklamu odvysílali před 80 lety. Krátký šot propagoval hodinky

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
1. 7. 2021 9:14
Moderní reklama, ať už se jednalo o novinovou nebo rozhlasovou, se zrodila ve Spojených státech - a stejně tomu bylo v případě televize, kde první inzertní spot odvysílali 1. července 1941.
První reklama se objevila na amerických obrazovkách v roce 1941.
První reklama se objevila na amerických obrazovkách v roce 1941. | Foto: Youtube

Před přenosem zápasu mezi baseballisty Brooklyn Dodgers a Philadelphia Phillies se tehdy v éteru objevila jednoduchá reklama na hodinky Bulova, doprovázená prostým sloganem "Ameriku pohání Bulova".

Odvysílání šotu, který mohli vidět majitelé zhruba čtyř tisícovek televizorů z New Yorku a okolí, stálo hodinářskou firmu devět dolarů. Ty se tak staly základem dnešního mnohamiliardového reklamního průmyslu.

V létě 1941 se televize v USA, které měly až za pět měsíců vstoupit do války, pomalu stávala běžným doplňkem domácností - na rozdíl od Evropy, kde její rozvoj přerušil světový konflikt.

Kromě vysílacích společností se s novým vynálezem seznamovala také vláda a rodily se i první zákony. Pokusy o reklamu se sice objevily již dříve, teprve v květnu ale vydal národní regulátor prvních deset licencí, platných od začátku července, které umožňovaly i prodej inzertního času.

A vzhledem k tomu, že ve Spojených bylo vysílání od začátku soukromým podnikem, stala se reklama brzy samozřejmou součástí programu.

Video: Youtube.com
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 6 minutami

Křetínský a Tkáč zvýšili podíl v britské poštovní firmě Royal Mail

Investiční fond Vesa Equity Investment podnikatelů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče zvýšil podíl v britské poštovní společnosti Royal Mail na 17,03 z dosavadních 16,03 procenta. Uvedl to v oznámení určeném pro Londýnskou akciovou burzu (LSE).

Vesa do Royal Mail vstoupila loni v květnu, kdy získala 5,35 procenta akcií. Svůj podíl postupně zvyšovala a loni v srpnu se stala největším akcionářem v podniku, který v roce 1516 založil panovník Jindřich VIII. Royal Mail se zaměřuje hlavně na přepravu poštovních zásilek.

Od vstupu Vesy do Royal Mail akcie britského podniku výrazně posílily, neboť společnost využila boomu prodeje na internetu v době pandemie covidu-19. Zatímco loni na začátku května se akcie Royal Mail obchodovaly zhruba za 1,60 libry, nyní se jejich cena pohybuje kolem 4,90 libry. To znamená růst o více než 200 procent.

Zdroj: ČTK
Další zprávy