reklama
 
 

Prazdroj zvýšil zisk o pět procent na 3,7 miliardy korun, stouply i tržby

AKTUALIZOVÁNO 22. 6. 2016
Za posílením prodeje všech značek skupiny v Česku hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Vedle prémiového Pilsneru Urquell byl zájem také o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Výrazné nárůsty prodeje zaznamenala nealkoholická piva Birell a také cider Kingswood.
Doporučujeme

Plzeň - Plzeňský Prazdroj za poslední rok zvýšil zisk před zdaněním meziročně o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Sdělila to dnes mluvčí firmy Judita Urbánková.

Největší pivovarnická skupina v Česku se zhruba 45procentním podílem na trhu, do níž patří značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický kozel, Radegast, Birell a cider Kingswood, zvýšila loni od počátku ledna do konce prosince prodej piva na domácím trhu o 1,5 procenta.

Vývoz do více než 50 zemí se zvýšil o 12 procent. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku. Konkrétní objemy prodeje v ČR a cizině firma nesdělila. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.

Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal loni Prazdroj v ČR a v cizině přes dva miliony hektolitrů. Vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792.000 hektolitrů.

Za posílením prodeje všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Vedle prémiového Pilsneru Urquell byl zájem také o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Výrazné nárůsty prodeje zaznamenala nealkoholická piva Birell a také cider Kingswood. Úspěch měly limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.

Prazdroj za poslední účetní období zaplatil na přímých i nepřímých daních 4,8 miliardy Kč, meziročně o 100 milionů korun více. Skupina se tak stala jedenáctým nejvýznamnějším firemním plátcem v republice.

Podnik se třemi závody v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích zaměstnává téměř 2000 lidí a nepřímo vytváří dalších více než 22 000 pozic u obchodních partnerů a dodavatelů v celé republice.

Plzeňský Prazdroj se stal letos součástí převzetí druhého největšího pivovaru na světě SABMiller jeho větším konkurentem Anheuser-Busch InBev. Evropská komise podmínila schválení transakce tím, že Anheuser-Busch InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v Evropě, tedy i Plzeňský Prazdroj.

autor: ČTK

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama