Inspekce upozornila, že spotřebitelé na web snadno narazí při vyhledávání vstupenek, protože se v internetových vyhledávačích zobrazuje na předních místech.
ČOI po kontrolním nákupu, který ukázal, že web neuvádí úplnou konečnou cenu vstupenky a neseznamuje spotřebitele s jeho právy, uložil provozovateli stránek pokutu 60 tisíc korun.
Firma provozující web sídlí na švýcarské adrese, což znemožňuje mimosoudní pomoc spotřebitelům, protože ve Švýcarsku nemá zastoupení Evropské spotřebitelské centrum, uvedla ČOI. Případný soudní spor je ztížený tím, že firma podle svých obchodních podmínek pouze zprostředkovává prodej vstupenek mezi dvěma lidmi.
ČOI jako příklad fungování webu uvádí stížnost spotřebitelky, které web k ceně tří vstupenek na sportovní utkání připočítal až při placení kartou další peníze za dopravné a rezervaci. Při zrušení objednávky web tyto poplatky nevrací. "Během pár vteřin jsem nechala vydělat společnost 1227 Kč. Bohužel jsem naletěla, ale tímto bych chtěla na tuto skutečnost upozornit ostatní," cituje inspekce ze stížnosti.
Šanci, jak nepřijít o peníze, mají lidé podle ČOI při využití takzvaného chargebacku. Banku mohou požádat o převedení peněz zpět na svůj účet, pokud ještě vstupenky neobdrželi. To je možné při platbě kartou, nikoli převodem. "Podle zkušeností Evropského spotřebitelského centra takto banky svým klientům pomáhají, ačkoli k tomu nejsou povinovány zákonem," uvedla inspekce. Některé banky v ČR už platby přes Viagogo.com blokují, nebo upozorňují zákazníky na zvýšené množství požadavků svých klientů na vrácení již uhrazené platby.