Od převzetí Muskem klesají síti X americké příjmy z reklamy, každý měsíc o 55 procent

ČTK ČTK
5. 10. 2023 8:10
Americké příjmy z reklamy na sociální síti X od října 2022, kdy ji ještě pod názvem Twitter převzal miliardář Elon Musk, každý měsíc klesají nejméně o 55 procent. Podle agentury Reuters to plyne z dat třetích stran. Společnost má od převzetí potíže s udržením některých inzerentů, protože značky se obávají rychlých změn pod Muskovým vedením.
Musk oznámil, že hodlá proslulé logo ptáka změnit na písmeno X, což by byla další velká změna od doby, kdy loni tuto platformu sociálních médií koupil.
Musk oznámil, že hodlá proslulé logo ptáka změnit na písmeno X, což by byla další velká změna od doby, kdy loni tuto platformu sociálních médií koupil. | Foto: Shutterstock

Šéfka X Linda Yaccarinová se má ve čtvrtek sejít s bankovními věřiteli, kteří pomáhali financovat Muskovu akvizici. Měla by jim nastínit obchodní plány společnosti, uvádějí zdroje Reuters.

Podle analytické společnosti Guideline, která sleduje údaje o výdajích na reklamu od hlavních reklamních agentur, klesly příjmy společnosti X z reklamy v USA v prosinci 2022 meziročně o 78 procent, což je nejprudší měsíční pokles od převzetí Muskem. Příjmy z reklamy za srpen, což jsou poslední dostupné údaje společnosti Guideline, se pak meziročně snížily o 60 procent.

Musk už dříve přiznal, že jeho X zaznamenala pokles příjmů. Z nátlaku na inzerenty nařkl aktivisty. Minulý měsíc obvinil Ligu proti hanobení, že je hlavní příčinou 60procentního poklesu příjmů z reklamy v USA. Neupřesnil ale, jaké časové období má na mysli.

 

Právě se děje

Další zprávy