Ikea v Česku loni mírně zvýšila tržby i počet zákazníků

ČTK ČTK
4. 11. 2013 13:02
Na českém trhu má firma pětinový podíl, chce jej zvýšit na čtvrtinu.
Avion Shopping Park v Ostravě
Avion Shopping Park v Ostravě | Foto: Inter Ikea Centre Group

Praha - Nábytkářský řetězec Ikea zvýšil ve finančním roce 2012/2013 tržby v Česku o procento na 7,5 miliardy korun. Na tomto výsledku se podílelo především zvýšení počtu zákazníků obchodních domů o procento na 5,5 milionu.

"Pokračujeme v dalším růstu na trhu i přes obecně složitější ekonomické podmínky. Nadále se chceme soustředit na zvyšování tržního podílu a oslovit více zákazníků," uvedl v pondělí generální ředitel Ikea pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko Marek Feltl.

Výši zisku Ikea nezveřejnila, ve finančním roce 2011/2012 firmě klesl zisk o sedm procent na 235 milionů korun.

Podle Feltla je podíl řetězce Ikea na českém trhu 20 procent, v horizontu pěti let by švédská společnost chtěla dosáhnout na 25 procent. "To souvisí i s plánovaným spuštěním e-shopu," dodal Feltl.

První prodejnu v Česku otevřela švédská společnost v roce 1991 a nyní provozuje dva obchodní domy v Praze a po jednom v Brně a Ostravě. Ikea má celkem 321 obchodních domů ve 38 státech, přičemž 37 obchodních domů vlastní a provozují držitelé licence mimo společnost Ikea Group.

Švédská společnost Ikea, která je největším prodejcem nábytku na světě, zvýšila v uplynulém finančním roce tržby o 3,1 procenta na 27,9 miliardy eur (712 miliard korun). Společnost upozornila, že se jí ve finančním roce končícím 31. srpna podařilo zvýšit svůj podíl na téměř všech trzích.

 

Právě se děje

Další zprávy