I přes "Suchej únor" spotřeba alkoholu v Česku nepolevuje, lidé ho kupují i v e-shopech

ČTK ČTK
7. 3. 2024 18:24
I přes "Suchej únor" spotřeba alkoholu v Česku nepolevuje, lidé ho kupují i v e-shopech

Ačkoli postupně roste zájem lidí o abstinenční akci Suchej únor, stoupá v posledních letech i zájem o alkohol v e-shopech. V tiskové zprávě to uvedl srovnávač cen Heureka.cz. Počet lidí zapojených do kampaně Suchej únor letos meziročně stoupl podle údajů organizátorů asi o třetinu na 1,2 milionu. Zároveň ale vzrostl letos v únoru oproti loňsku i zájem o vyhledávání alkoholických nápojů na Heurece, a to o 7,5 procenta.

"Češi alkohol nyní vyhledávali více než v předchozích dvou letech. Stále sice nejsme na číslech v době před a v průběhu pandemie, ale trend je vzrůstající," řekl šéf analytiků v Heureka Group Michal Buzek.

Po letech ovlivněných pandemií nemocí covid-19, kdy lidé nemohli kvůli státním preventivním opatřením navštěvovat restaurace a hospody, nejprve podle Heureky nastal v únoru 2022 meziroční propad zájmu o vyhledávání alkoholu po internetu. Loni v únoru ale zájem meziročně stoupl o 12 procent a letos nárůst pokračoval.

Lidé nejčastěji vyhledávají v e-shopech přes Heureku rumy, whisky, vína a likéry. Třeba u vína a také u piva však objem vyhledávání po internetu podle srovnávače dlouhodobě klesá. "U vína jsme meziročně zaznamenali dvacetiprocentní pokles, a u piva dokonce více než čtvrtinový," řekl Buzek. O více než 40 procent naopak vzrostlo vyhledávání míchaných nápojů.

"Dlouhodobý pokles u vín a piv patrně můžeme přičíst tomu, že Češi na internet stále častěji chodí hledat nejlepší nabídky takzvaného tvrdého alkoholu, který mívá vyšší pořizovací cenu než pivo nebo běžná lahev vína," doplnil Buzek.

Navzdory nárůstu zájmu o hledání alkoholu přes internet v únoru za letošní a loňský rok ale není únor měsícem s největším objemem vyhledávání alkoholických nápojů. Dlouhodobě nejsilnějšími měsíci ve vyhledávání alkoholu v e-shopech jsou podle Heureky listopad a prosinec.

 

Právě se děje

Další zprávy