Iva Špačková
11. 12. 2018 6:15
Uchazeč o práci už není jen lidský zdroj, který firmě pomůže rozvíjet její byznys, ale nově je to i zákazník. Takto se na něj dívá nová studie mezinárodní náborové firmy ManpowerGroup. Firmy by si podle ní měly na chování k zájemcům o práci dávat veliký pozor. Zhrzený zájemce se totiž o svou zkušenost rád podělí a může firmě pořádně zavařit. Naopak korektní jednání a respekt k uchazečům může společnosti zvýšit prestiž. Podívejte se na výsledky výzkumu i rady, jak si zachovat přízeň odmítnutých uchazečů.
Největší chyby při náboru lidí
Zatímco zaměstnavatelé mají tendenci bagatelizovat negativní dopad špatné zkušenosti uchazečů na tržby jako přechodnou zahořklost odmítnutého člověka, výzkum mluví jinak. Odmítnutí po pohovoru je v globálním výzkumu až sedmé (na grafu je jen šest pozic).
Na prvním místě je nedostatečná transparentnost vzhledem k popisu pozice nebo nabízené mzdě, což má negativní dopad na nákupní apetit u 63 procent kandidátů. Druhou a třetí příčku žebříčku obsadily "žádná reakce na zaslanou žádost o zaměstnání" a "špatná zkušenost z osobního pohovoru" (59 %). "Zpožděná odpověď na žádost" je čtvrtá. Přímé odmítnutí po pohovoru je tak naopak jednou z nejméně negativních zkušeností, co se týče následného vnímání značky.