Jak zvládnout nábor – 5 rad pro firmy
Společnost ManpowerGroup vypracovala 5 tipů, jak zvládnout dobrou komunikaci s uchazeči při hledání vhodných zaměstnanců tak, aby získala co nejlepší kandidáty a zároveň navázala dobré vztahy i s lidmi, které se k ní nedostanou.
- Sestavení finanční rozvahy
Finanční rozvaha v oblasti investic do lidí pomůže manažerům firmy pochopit, jak moc je dobře zpracovaný nábor pro jméno firmy a její tržby důležitý.
Firmy by se podle ManpowerGroup měly začít dívat na náborová oddělení jako na oddělení zákaznického servisu a například vyčlenit pro komunikaci s kandidáty speciální oddělení, které se bude věnovat jen této činnosti.
Transparentní postup a systematické zaznamenávání všech kroků při náboru i během pracovního procesu přináší firmě i jejím uchazečů přehledný systém, zpětnou vazbu a důvěru v to, že celé jednání firmy je standardní, otevřené a seriózní.
- Hledání talentů mezi zákazníky
Firemní zákazníci jsou cenným zdrojem budoucích zaměstnanců. A to proto, že v mnoha případech už chápou a sdílejí základní hodnoty firmy skrze své užívání produktu nebo služby. Personální oddělení tak může vyzvat zákazníky, aby se stali součástí jeho týmu.
- Nábor à la "mystery shopping"
Efektivitu náboru pomůže zvýšit metoda používaná v maloobchodu, takzvané "mystery shopping". Fiktivní nakupující/uchazeč o práci projde celým náborovým procesem stejně jako normální zájemce o zaměstnání a odhalí tak jeho chyby.
Například to, jak na kandidáty působí nulová odpověď na reakci na inzerát či necitlivá automatická odpověď. Fiktivní uchazeči mohou také odhalit technické problémy (nefunkční odkazy z on-line reklamy na pracovní inzeráty, dlouhé načítání stránek), mohou najít procesní zdržení či to, jak je nepříjemné odpovídat na neúnosně dlouhé formuláře.
Všechny tyto chyby mohou stát za velkým počtem nedokončených registrací a jejich odstranění pomůže celý náborový proces výrazně zlepšit.