Určitě se ozveme. Necitlivá odpověď na pohovor umí rozpoutat hodně drahou zahořklost

Iva Špačková Iva Špačková
11. 12. 2018 6:15
Uchazeč o práci už není jen lidský zdroj, který firmě pomůže rozvíjet její byznys, ale nově je to i zákazník. Takto se na něj dívá nová studie mezinárodní náborové firmy ManpowerGroup. Firmy by si podle ní měly na chování k zájemcům o práci dávat veliký pozor. Zhrzený zájemce se totiž o svou zkušenost rád podělí a může firmě pořádně zavařit. Naopak korektní jednání a respekt k uchazečům může společnosti zvýšit prestiž. Podívejte se na výsledky výzkumu i rady, jak si zachovat přízeň odmítnutých uchazečů.
Foto: iStock

Jak zvládnout nábor – 5 rad pro firmy

Společnost ManpowerGroup vypracovala 5 tipů, jak zvládnout dobrou komunikaci s uchazeči při hledání vhodných zaměstnanců tak, aby získala co nejlepší kandidáty a zároveň navázala dobré vztahy i s lidmi, které se k ní nedostanou.

  • Sestavení finanční rozvahy

Finanční rozvaha v oblasti investic do lidí pomůže manažerům firmy pochopit, jak moc je dobře zpracovaný nábor pro jméno firmy a její tržby důležitý.

  • Uvolnění rukou náborářům

Firmy by se podle ManpowerGroup měly začít dívat na náborová oddělení jako na oddělení zákaznického servisu a například vyčlenit pro komunikaci s kandidáty speciální oddělení, které se bude věnovat jen této činnosti.

  • Transparentnost

Transparentní postup a systematické zaznamenávání všech kroků při náboru i během pracovního procesu přináší firmě i jejím uchazečů přehledný systém, zpětnou vazbu a důvěru v to, že celé jednání firmy je standardní, otevřené a seriózní.

  • Hledání talentů mezi zákazníky

Firemní zákazníci jsou cenným zdrojem budoucích zaměstnanců. A to proto, že v mnoha případech už chápou a sdílejí základní hodnoty firmy skrze své užívání produktu nebo služby. Personální oddělení tak může vyzvat zákazníky, aby se stali součástí jeho týmu.

  • Nábor à la "mystery shopping"

Efektivitu náboru pomůže zvýšit metoda používaná v maloobchodu, takzvané "mystery shopping". Fiktivní nakupující/uchazeč o práci projde celým náborovým procesem stejně jako normální zájemce o zaměstnání a odhalí tak jeho chyby.

Například to, jak na kandidáty působí nulová odpověď na reakci na inzerát či necitlivá automatická odpověď. Fiktivní uchazeči mohou také odhalit technické problémy (nefunkční odkazy z on-line reklamy na pracovní inzeráty, dlouhé načítání stránek), mohou najít procesní zdržení či to, jak je nepříjemné odpovídat na neúnosně dlouhé formuláře.

Všechny tyto chyby mohou stát za velkým počtem nedokončených registrací a jejich odstranění pomůže celý náborový proces výrazně zlepšit.

 

Právě se děje

Další zprávy