Finanční správa a samosprávy se dohodly na pomoci lidem s daňovým přiznáním

ČTK ČTK
9. 11. 2023 16:31
Finanční správa a samosprávy se dohodly na pomoci lidem s daňovým přiznáním

Finanční správa a Svaz měst a obcí se dohodly na spolupráci při zajišťování služeb pro občany při podávání přiznání k dani z nemovitosti a z příjmu v příštím roce. Spolupráce se bude týkat obcí, které spadaly pod letos zrušená územní pracoviště finančních úřadů. Základem bude zajištění výjezdů pracovníků Finanční správy do dotčených obcí, uvedly dnes obě organizace ve společné tiskové zprávě.

K 1. červenci ukončilo činnost 77 z 201 územních pracovišť finančních úřadů, jejich agendu převzaly většinou nejbližší finanční úřady v daném regionu. Většina zrušených poboček finančního úřadu byla pracoviště, která předtím fungovala v omezeném režimu a na která dojížděli zaměstnanci Finanční správy z jiných míst. Finanční správa krok zdůvodňovala zlepšením efektivity provozu a posílením elektronické komunikace s daňovými poplatníky.

"Vedle potřebného rozvoje digitálních služeb si však uvědomujeme nutnost zachování možnosti osobního kontaktu s pracovníky finančních úřadů, který je stále pro určitou část veřejnosti preferovaným způsobem komunikace. Oceňovaná služba výjezdů do obcí má již dlouholetou tradici, v obcích se zrušeným pracovištěm proto budou naši odborníci nápomocni při vyplnění a odevzdání daňového přiznání," uvedla dnes generální ředitelka Finanční správy Simona Hornochová.

Na základě dnes podepsaného memoranda zajistí pracovníci Finanční správy v lednu, kdy se podává přiznání k dani z nemovitosti, a v březnu, kdy se podává přiznání k dani z příjmu, pět výjezdů do dotčených obcí, aby lidé mohli osobně daňové záležitosti vyřešit. Finanční správa také zřídí v lednu a v březnu telefonické linky pro každý kraj, na kterých se budou moct lidé poradit s odborníkem finančního úřadu. Ve spolupráci se samosprávou také zajistí dostupnost tiskopisů pro daňové přiznání na obecních úřadech dotčených obcí.

Předseda Svazu měst a obcí František Lukl zdůraznil, že považuje za zásadní zachování dostupnosti služeb státní správy pro občany v místě jejich bydliště. "On-line komunikace je modernější, rychlejší a hlavně úspornější, nesmíme však zapomínat na občany, kteří k ní nemají přístup či preferují osobní jednání. Proto vítáme a podporujeme spolupráci s finanční správou, která těmto občanům přinese stejný komfort při jednání s úřady, na který jsou zvyklí," uvedl.

 

Právě se děje

Další zprávy