New York - Provozovatel největší internetové sociální sítě na světě Facebook zvýšil v prvním čtvrtletí tržby o skoro 42 procent na 3,54 miliardy dolarů (90,5 miliardy Kč). Výsledek ale zaostal za odhady, zatímco na kvartálním zisku společnosti se podepsaly rozsáhlé výdaje na datová centra a na další aktivity. Akcie firmy v prodlouženém obchodování klesly až o více než tři procenta.
Analytici oslovení agenturou Reuters očekávali v průměru tržby ve výši 3,56 miliardy dolarů. Čistý zisk Facebooku za tři měsíce do konce března klesl na 509 milionů dolarů z 639 milionů dolarů před rokem.
Tržby z reklamy se v meziročním srovnání zvýšily o 46 procent na 3,54 miliardy dolarů. Z této částky tvořily zhruba 73 procent tržby z mobilní reklamy. Firma začala nabízet mobilní reklamu v roce 2012. Před rokem činil její podíl na celkových tržbách zhruba 59 procent.
Facebook se snaží rozšířit své portfolio služeb, kam patří na příklad služba pro zasílání zpráv WhatsApp nebo služba pro sdílení fotografií Instagram. Společnost kromě toho masivně investuje do datových center, aby mohla zajišťovat své služby a pokračovat v dlouhodobých projektech, které se týkají třeba virtuální reality nebo využití bezpilotních letadel.
Firma ve středu oznámila, že jí provozní náklady v prvním čtvrtletí stouply o 83 procent, náklady na výzkum a vývoj se zvýšily o 133 procent a výdaje na prodej a marketing se skoro zdvojnásobily.
Firma rovněž uvedla, že počet lidí, kteří její služby využívají nejméně jednou měsíčně, se k 31. březnu meziročně zvýšil o 13 procent na 1,44 miliardy osob.