DPP spustil v tunelu metra A mezi Dejvickou a Bořislavkou reklamní obrazovky

ČTK ČTK
15. 11. 2023 12:52
DPP spustil v tunelu metra A mezi Dejvickou a Bořislavkou reklamní obrazovky

Pražský dopravní podnik (DPP) po asi měsíčním testování začal mezi stanicemi metra A Dejvická a Bořislavka provozovat přímo v tunelu nové reklamní LED obrazovky. Provozovatelem je společnost European Digital Industries (EUDI), která zvítězila ve výběrovém řízení. DPP chce za pronájem ploch ve vybraných 36 tunelech metra získat ročně až 20 milionů korun. První sdělení začne nový poutač promítat v tomto týdnu. ČTK o tom dnes informovala mluvčí DPP Aneta Řehková. Obdobný systém reklamy funguje například v Barceloně, Madridu, Římě, Curychu nebo Rotterdamu.

"Je to další z projektů, kterými se snažíme zvyšovat výnosy z pronájmu majetku DPP. Zelenou tento projekt dostal za předpokladu splnění mnoha podmínek. Za žádných okolností nesmí negativně ovlivňovat provoz metra, interferovat se stávajícími technologickými zařízeními a komunikačními systémy, musí splňovat všechny bezpečnostní a protipožární normy," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Systém funguje na principu animace. Jednotlivé obrazovky staticky zobrazují vždy jen jednu část sdělení, respektive obrazu, který při jízdě soupravy za určité rychlosti a setrvačnosti lidského oka vytváří dojem plynulého obrazu nebo videa. Reklamu tvoří 386 LED panelů rovnoměrně sestavených v řadě dlouhé 200 metrů. Minimální rychlost projíždějící vlakové soupravy musí být 60 kilometrů v hodině. Pokud by byla nižší, animace se nespustí.

 

Právě se děje

Další zprávy