1,5 metru za hodinu. Podívejte se na časosběr z přesouvání 450tunového mostu

1,5 metru za hodinu. Podívejte se na časosběr z přesouvání 450tunového mostu
Stavební firma most přesunula v rámci rekonstrukce trati, která odstartovala letos v květnu. Most se nachází se mezi stanicemi Pardubice hl.nádraží a Pardubice - Rosice nad Labem. Využívají jej také vlaky jedoucí mezi stanicemi Pardubice - Rosice nad Labem a Pardubice - závodiště.
Stavba nového dvoukolejného obloukového mostu potrvá asi rok půl. Montovat se bude v příštím roce na břehu a později bude po výstavbě nových opěr a pilířů vysunut nad řeku a zprovozněn. Nový most bude ocelový, třípolový. Výhodou bude vyšší rychlost projíždějících vlaků, nižší hlučnost a také to, že díky absenci středového pilíře nebude zasahovat do plavební dráhy.
S mostem v Pardubicích hýbli pomocí hydraulických lisů.
"Most o hmotnosti přibližně 450 tun jsme nadzvedli o osm centimetrů. Rychlost posunu je přibližně 20 centimetrů za půl minuty. Reálně se dá udělat 1,5 metru za hodinu se všemi synchronizacemi," popsal akci oblastní manažer společnosti Skanska Michal Hrutkai.
Foto: Skanska
Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
Aktualizováno 11. 11. 2021 13:29
Pracovníci stavební firmy Skanska ve středu po zhruba týdnu dokončili přesun železničního mostu přes Labe v Pardubicích. Posunuli ho o celkem 18 metrů směrem na východ, kde bude sloužit jako provizorní most. Stavbaři tak uvolnili místo pro výstavbu nového přemostění řeky. K přesunu došlo v rámci kompletní rekonstrukce trati.
 

Právě se děje

Další zprávy