Carrefour zatím neodchází. Proč?

Michal Najman
11. 2. 2006 10:53
Praha - Společnost Carrefour stále ještě nemůže opustit Českou republiku. Problém tkví na Slovensku.

V Čechách je převzetí společností Tesco schváleno, čeká se ale na rozhodnutí slovenského antimonopolního úřadu.

"Šedesátidenní lhůta pro rozhodnutí začala běžet na konci ledna, žádné nové informace zatím nemáme," sdělil deníku Aktuálně.cz tiskový mluvčí Miroslav Jurkovič. Zda využijí celou lhůtu, odpovědět odmítl.

Evropská komise schválila společnosti Tesco koupi jedenácti českých prodejen Carrefour již 22. prosince minulého roku. Slovenským antimonopolním orgánům však doporučila další šetření.

Zásoby se tenčí

Toho, že se Carrefour připravuje na odchod, si všimli už i zákazníci. "Regály už nejsou tak plné. Některé potraviny, které jsem zde běžně kupoval, už nemají," sdělil nám jeden z pravidelných zákazníků.

Prodejna Tesco
Prodejna Tesco | Foto: Aktuálně.cz

"Tuto informaci musím zásadně popřít. Provoz je zcela normální, nijak jsme neomezili nákup či zásobování," ohradila se tisková mluvčí Carrefouru Jana Havlíčková. Zda Carrefour předá zásoby ve svých hypermarketech společnosti Tesco, neměla žádné informace.

Ani Tesco se k nákupu zásob nedokázalo vyjádřit. "Je předčasné o tomto problému hovořit. Až bude schválena transakce, budeme vědět více," řekla Jana Matoušková, tisková mluvčí společnosti Tesco.

Propouštět se nebude

Zaměstnanci se o práci bát nemusí. Carrefour Nový Smíchov v Praze dokonce podle svých internetových stránek nabírá nové zaměstnance.

Podle informací z oddělení lidských zdrojů společnost Tesco přebere všechny zaměstnanecké smlouvy a propouštět nebude.

Navíc se Tesco rozhodlo růst v Česku ještě razantněji. Včera jeho mluvčí potvrdila, že společnost přebere 27 z 38 českých obchodů konkurenční firmy Edeka. Cenu však zveřejnit nechtěla.

"Je to dobré i pro zaměstnance firmy Edeka. Od konce roku, kdy oznámila odchod z trhu, žili v nejistotě," citovala ČTK Philipa Clarka, šéfa českého Tesca.

Carrefour do Asie

Opustit Českou republiku se Carrefour rozhodl poté, co se mu nepodařilo probojovat se mezi špičku na českém trhu. Strategií Carrefouru totiž je mít na trzích, kde je přítomný, co nejsilnější pozici.

V České republice se mu příliš nedařilo. V letech 2001 až 2003 prodělal 1,1 miliardy korun.

Proto se dohodl se společností Tesco na výměně. Carrefour předá jedenáct prodejen v Česku a čtyři na Slovensku. Za to dostane šest prodejních center na Tchaj-wanu plus 1,7 miliardy korun.

První místo na českém trhu v současné době patří společnosti Makro Cash&Carry, Tesco je páté. Uvádí to ve své studii společnost Incoma Research. Carrefour se do první pětky nevešel.

 

Právě se děje

Další zprávy