Teplice - Podobná "bitva o zákazníky" mezi nákupním centrem na okraji a ve středu města, jakou před lety prorokovali Brnu, čeká i Teplice. V Teplicích zatím konkurent v centru města chybí, ale brzy se začne stavět přímo na centrálním náměstí.
Centrum Fontána má vyrůst do dvou let na místě budovy nikdy nedokončeného hotelu, z níž se využívala pouze dvě podlaží. Společnost JHT teplického podnikatele Jaroslava Třešňáka, která je developerem i investorem projektu, plánuje obyvatele města lákat na nákupy na celkem 20 tisících čtverečních metrech.
Bourací práce, které mají trvat dva měsíce, už začaly, samotné centrum plánuje developer otevřít 16 měsíců po zahájení samotné stavby. Ta bude stát asi miliardu korun, budova vyroste do výše pěti poschodí v blízkém sousedství magistrátu i kolonády lázeňského města. Do podzemního parkoviště se má vejít 400 aut.
"V Teplicích dnes není žádné moderní nákupní centrum s výjimkou Olympie, která se ovšem nachází na okraji města. Trendem v nakupování je návrat do center měst. Fontána tak bude přirozenou nákupní destinací, snadno dostupnou pro pěší i ty, kteří přijedou autem nebo veřejnou dopravou," uvedl Rostislav Veselý z maloobchodního týmu Cushman & Wakefield, který na obsazování plánovaného centra spolupracuje s developerem.
Poradenská společnost spočítala, že v Teplicích připadá na každých tisíc obyvatel 570 čtverečních metrů moderních nákupních ploch. "To je pod průměrem jiných středně velkých měst jako například Zlín či Karlovy Vary. Maloobchodní trh v těchto městech přitom považujeme za zdravý," doplnil Veselý.
K podobné situaci došlo v roce 2005 v Brně, kde zavedeným nákupním centrům na okrajích města vyrostla konkurence v podobně Galerie Vaňkovka v centru města. I po jejím dokončení ale ostatní centra pokračovala v expanzi a většina z nich neměla s příchodem konkurenta problém. Množstvím nákupních center ale utrpěla skladba obchodů v centru Brna, odkud zmizela řada značkových prodejen a nahradily je obchody s levným textilem a výprodejovým zbožím.